Popluh | Články / Reporty | 26.04.2015
Čtvrteční večer v pražském Rock Café patřil švýcarské poprockové kapele Delilahs. Čtveřice muzikantů se Česka rozhodně nebojí, v posledních letech se jednalo o několikáté vystoupení u nás. Kdo se naopak bál do podzemních prostor hudebního sálu, byli posluchači, kterých zase tolik nedorazilo. Ti, co ano, dostali v podstatě to, co se dalo čekat. Jak od záhadného tuzemského předkrmu, tak i od přespolního zahraničního chodu.
Za domácí předkapelou Godspeed Hellbound se skrývala jedna velká neznámá. Premiéra údajné "nové smečky starých psů" (vystoupení tomu dalo za pravdu) připomínala spíš hospodské hraní pro partu přátel. Těch se v kotli sešlo opravdu dost a přátelskou atmosféru nenarušil ani rychlý a úderný rock´n´roll s přesně řezanými riffy. Pachuť stokrát slyšeného sice Godspeed Hellbound z uší posluchačů nesmazali, ale díky nasazení, nadhledu a všudypřítomné pohodě silně posilněných hudebníků i jejích přátel pod pódiem to zas tak nevadilo. Nafukovací kytary, panáky, části intimního ženského oděvu... Jako oddech od domovských kapel pro zábavu a bez ambicí? Proč ne.
Delilahs následně odpálili jednoduše a účinně vystavěný set, který stál na chytlavých popových strukturách okořeněných přepáleným kytarovým zvukem a ženským prvkem. Pokud máte slabost na ženské v kapelách, Delilahs pro vás budou něco jako guilty pleasure. Dvěma chlápkům na pódiu navzdory. Tak trochu "lízátkový pop", tak trochu rock, tak trochu víc sexy ženský s basou a kytarou. S únavou a chřipkou za krkem a po pár pivech – nic, co by nepotěšilo primární (ne)hudební pudy. Pokud jste neměli chuť ani kapacitu zkoumat, jak moc prvoplánové a na jedno brdo to všechno je, dalo se to skvěle užít. Charming raw pop na jednu noc, klidně i bez ochrany, ale s následnou ranní kocovinou a pocitem viny, s kým jsem si to zas včera večer rozdal. Hudebně.
Delilahs (ch) + Godspeed Hellbound
23. 4. 2015 Rock Café, Praha
foto © Natália Zajačiková
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.