Barka Fabiánová | Články / Reporty | 06.04.2015
Mladí ladí jazz, festival pro mladé věkem i duchem,začal první dubnový pátek v pražské Akropoli. A děly se velké věci.
Úvod obstaral Big Band VOŠ a Konzervatoře Jaroslava Ježka, který řídí už nějaký ten (nejen velký) pátek Milan Svoboda. Vlastní kompozice i aranže Ježkova Ezopa a brabence sklidily aplaus, jazzová mládež hrála s nasazením a sympatický šílenec v klobouku to měl jistě pod taktovkou.
Krátká přestavba pódia, pak už známá kašlací znělka festivalu, po níž moderátor ohlásil Moniku Roscher a její Big Band. Početné hudební stádo z Mnichova hraje výhradně autorské kompozice kytaristky a vedoucí ansámblu v jedné osobě, charismatické Moniky Roscher. Ta v černé masce a tmavé peleríně vévodila nejen úvodní skladbě. Každá její kompozice dokáže překvapit nápaditostí, propracovaností a technickou vyzrálostí, mezi žánry proplouvá lehce, stejně jako s lehkostí zpívá a hraje na kytaru. Písničky s Big Bandem v zádech s troškou kabaretní nálady roztančily i pobavily. Big Band Moniky Roscher se stal loni německým objevem roku, v pražské Akropoli pak svoji jedinečnost potvrdil.
Festival Mladí ladí jazz začal velkolepě, a i když největší hvězdy zahrají až za pár týdnů, je už nyní jasné, že letošní ročník bude opět povedený. Duben je navíc měsícem jazzu, tak na něj nekašlete a přijďte se nakazit dobrou muzikou.
Mladí ladí jazz:
Monika Roscher Big Band (de)
3.4. 2015 Palác Akropolis, Praha
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...