Michal Mikuláš | Články | 13.11.2022
Festivalová sezóna je pre kapely ako The Comet Is Coming náročná. Všetci ich chcú, prebrázdia pol sveta, človek čaká, že si na jeseň trocha vydýchnu. Očakávať rýchly set hitov a rýchly odchod na ďalšiu štáciu nebolo od veci. Prípad tejto londýnskej trojky to ale nebol. Prišli, zahrali playlist obsahujúci najmä Hyper-Dimensional Expansion Beam. A nie a nie odísť z pódia! Našťastie.
Dlhý večer v MeetFactory to bol. Ľudia sa pomaly trúsili do interiérov a kapela si počkala, kým sa priestor zaplní. Vypredané síce nebolo, ale je to len škoda pre tých, ktorí zmeškali. Pred deviatou sa predstavenie mohlo začať.
Nenáročné trojbodové modré svetlá symbolizovali vesmírny chlad, ktorý je pre nich tak typický. Koncert sa síce začal najväčšími bombami z posledného a predchádzajúceho albumu, ale zopár minút trvalo, kým sa zahriali do prevádzkovej teploty. Po odpálení Code, Summon the Fire, Super Zodiac bola na stole otázka, aké šípy si nechajú na neskôr. Pochybnosti sa rozplývali pomaly, ale isto. Shabaka Hutchings & co. to mali premyslené.
Prvá trojhitová fáza trvala takmer polhodinu, keďže každú skladbu mierne rozvíjali a dokončovali, najmä dlhočiznú Summon the Fire. Po polhodine sa svetlá zmenili na červené. Banalita, ale v kontexte celého večera zásadná maličkosť. Kometa sa priblížila do atmosféry a začala vyžarovať oheň. Nasledovala druhá fáza večera. Danalague za klávesmi ju vyvolal pomalými elektronickými signálmi. Prebúdzal silu vo vnútri kosmického telesa. Set pokračoval menšími a naoko pokojnejšími hitmi ako Lucid Dreamer, Technicolour, Angel of Darkness, ale každý jeden ozvláštnili novými nápadmi. Témy hlavne na koncoch skladieb dlho rozvíjali, až človek zabudol na úvodné bomby a úplne sa ponoril do psychedelického hluku songov. V záverečnej fáze druhej časti trošku škodil zvuk kláves saxofónu, ktorý začal zanikať, ale postupne sa rovnováha vyrovnala. Kapela robila konečne veľký hluk a mozgy poslucháčov dostávala do varu.
Ak sa niekomu zdalo, že už bolo všetko, tak režisér Danalogue the Conquerer pustil do éteru prskance elektrických zvukov za doprovodu ťažkých beatov. Indivíduá v kapele sa začali osobitne prejavovať. Najprv Danaloguove beatové plieskance manipulujúce dav, pokračoval King Shabaka vysokými sólami, aby nakoniec bubeník Betamax Killer ukázal, ako roztrieskať bicie. Jedno sólo striedalo druhé, aby sa všetci stretli vo víťaznom finále. Počas jamovačky sme počuli ozveny jazzu, ktoré hudba The Comet Is Coming má vo svojej DNA.
Produkčne nie veľmi náročné predstavenie, štyri malé klávesy, saxofón a sada bicích, zbalené za pol hodinu. Avšak von ide zvuk, ktorý má tendenciu zvaliť celú halu, ako to bolo cítiť na konci Atomic Wave Dance. Kapela napriek náročnému turné vyzerala úplne v poriadku, neprístupný Shabaka Hutchings sa dokonca naplno usmieval. Asi niet lepšieho vyznamenania pre organizátora.
The Comet Is Coming (uk)
10. 11. 2022 MeetFactory, Praha
foto: Jiří Přivřel
redakce 22.11.2024
Do ouška od Animal Music – podzimní edice.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
redakce 17.11.2024
Altpopová zpěvačka Sarah Kinsley vystoupí poprvé u nás, na zážitek vás naladí playlist jejích oblíbených skladeb.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Michal Pařízek 15.11.2024
Rád jezdím na školní debaty. Zvláštní je, že téměř pokaždé mě vyučující varují, že moc otázek nepřijde, ale většinou to bývá naopak.
redakce 14.11.2024
Novou desku, která výrazně vyčnívá nad ostatní letošní releasy, přivezou už 19. listopadu do Bike_Jesus, kde vystoupí spolu s Pain of Truth.