Dominik Polívka | Články / Reporty | 24.03.2019
Našlapaný páteční večer podpořila i britská dvojice Andy Ferguson a Matt McBriar alias Bicep z labelu Ninja Tune. A bylo to dilema, protože v klubu Fuchs2 v rámci Žižkovské Noci vystoupila dubstepová legenda The Bug s Miss Red. Těžké rozhodování pro fanoušky elektronické hudby, pro „housově“ orientované jasná volba – Roxy. Opojná atmosféra, šerosvit, naškrobené límečky i renezance devadesátek. Různé vůně, různé chutě a neustávající tanec.
Zahájil tuzemský dj Tomics a jeho odlehčený melodický set vystřídaly po půlnoci hutnější atmosférické rytmy krajana Luky Novy, které rozhýbaly naplněný sál. Zadní stage okupovaná Arturem Legorretem a Bronee střídala elektrizující basové vibrace tech-housu s deephousovou pohodou. Místo pro bolavé nohy s volným barem pro ty, co měli fištróna a nechtěli čekat věčnost u hlavní stage.
fotogalerie z koncertu zde
Celí v bílém převzali Bicep mixážní pulty a navázali svébytnou kombinací deep housu, italského diska, techfunku a vzpomínek na ostrovní rave deváté dekády. Atmosférické plochy doplňovaly nostalgické melodie a rovné beaty střídaly zlomené. Hypnotické basy dotvářely laserové stěny, ve kterých se zrcadlil hustý dým, za dvojicí se na plátně točil znak se třemi bicepsy, do něhož se promítaly staré disko choreografie. Taneční momenty přecházely v až cinematické pasáže s étericky ambientními harmoniemi.
Zvuk postupně hrubl a rozjařené beaty přecházely v temnější a údernější groovy, krev se vařila a party neustávala, stroboskopy umocňovaly intenzitu breakbeatových vln s acidovými texturami. Euforické zakončení setu v podobě všemi očekávaného hitu Glue vygradovalo celou katarzi, nebylo, kam dál jít… Feel the Bicep, feel the beat.
Bicep (uk)
22. 3. 2019 Roxy, Praha
foto © Vít Řezáč
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.