pr | Zprávy | 17.12.2018
Mezinárodního festivalu Jazz Groove Brno se letošní rok nesl v duchu velkých změn. Po deseti letech se pořadatelé agentury BUJOART rozhodli jej přejmenovat a žánrově lehce upravit. Pozvání přijali jak muzikanti oceněni několika soškami Grammy, tak nováčci na hudební scéně. Zatím nejbohatší hudební program se uskutečnil v Metro Music Baru, Sono Centru a Bobycentru od 2. října do 5. prosince.
Začátkem října festival zahájil legendární kytarista Al McKay s Earth, Wind & Fire. A pravdou je, že pořadatelé nemohli zvolit lépe. Jejich hity zněly nejen z pódia, ale funky nálada se brzy rozmohla do každého koutu Bobycentra. Díky velkému prostoru před pódiem se z Laser Show Hall rázem stala taneční show, na kterou se sjeli diváci z celé České republiky. Rezonovala v nich ještě pár dní po koncertě.
Pro další dny se festival přesunul do Metro Music Baru. Již dva dny po oznámení a spuštění předprodeje, byl koncert Vojtěcha Dyka & B-Side Bandu vedoucího Josefa Buchty vyprodaný. Tuto skvělou kombinaci doplnili vzácní hosté Ondřej Ruml a Ondřej G. Brzobohatý. Pro premiérové uvedení se pořadatelé rozhodli vyjít divákům vstříc a před Metro Music Barem uspořádali street party s živým přenosem koncertu na velkoplošnou obrazovku. K překvapení všech se nápad těšil opravdu velké účasti. O to větší radost diváci na Poštovské měli, když se trojice zpěváků rozhodla navštívit i je.
Následoval další jedinečný projekt, a to souboj dvou významných česko-slovenských big bandů. V Sono Centru se na jednom podiu potkali Ondřej Havelka a jeho Melody Makers s Bratislava Hot Serenaders Juraje Bartoše. V battlu si skladby přehazovali jako tenisový míček. Vtipnými průpovídkami bavili diváky a každého v sále potěšili společnou závěrečnou skladbou Jen pro ten dnešní den. Nebylo účelem určit, který bigband je lepší, ale užít si večer s muzikou 20. let v tom nejlepším a autentickém provedení. A to se ve vyprodaném sále podařilo.
V půlce října iniciativu převzala mladá česko-slovenská formace Carpet Cabinet s Jenem Hovorkou. O jejich kvalitách už pár let nikdo nepochybuje, ale o koncertě v Metro Music Baru by se dalo říct, že byl téměř životní. Jejich fanouškovská základna roste nejen v Čechách, těší se velkému úspěchu i v zahraničí a byl proto opravdu skvělý nápad, že se setali součástí nového pojetí festivalu.
Přesně o týden později vystoupili tamtéž Američtí Yellowjacket, kteří program opět vyvážili směrem k jazzu. Nálada v plném sále byla o intimnější, šlo především o naslouchání i užívání si geniality muzikantů, kteří byli „za své činy“ hned dvakrát ocenění soškou Grammy. S jakou pokorou se následně vydali do davu nadšených posluchačů, pohovořit s každým, kdo měl zájem, bylo úctyhodné.
Nejočekávanějším koncertem byli Švédští Dirty Loops, kteří měli v Česku jsou velkou premiéru. Pro velké překvapení se na koncert sjela do Brna celá republika. Není se proto čemu divit, že se vstupenky vyprodali téměř měsíc před jejich vystoupením. Zajímavé bylo, že ani kapela nečekala, že má v srdci Evropy takovou velkou fanouškovskou základnu, a v zákulisí přiznali, že se jim v klubu už dlouho tak dobře nehrálo. Cítit to bylo i z jejich projevu na pódiu. Takový přísun Metro Music Bar dlouho nezažil.
Ovšem netrvalo dlouho a do Metra se přihrnula další vlna energie. Tentokrát rezidenční kapela newyorského klubu Groove Kennedy Administration. Kapela, ve které na hammondky hraje jediný současný držitel ceny Grammy Ondřej Pivec. Brněnský rodák již na minulém ročníku vystupoval, letos přijel s úžasnou zpěvačkou Kennedy a dalšími groovem naladěnými muzikanty. I tento koncert byl vyprodaný a měl obrovský úspěch.
Posledním koncertem ze série energického groovu byli francouzští Electro Deluxe, kteří Brno navštívila již podvakráte. Letos poprvé však vystoupila na velkém pódiu Sono Centra. Hned od začátku to byla sázka na jistotu – Electro Deluxe velké prostory svědčí a snad po jejich nové desce, na které nyní pracují, je opět v Brně přivítáme.
Závěr 11. ročníku stejně jako minulý rok obstaral projekt ve vlastní produkci festivalu. Letos byl věnován geniálnímu muzikantovi Radimu Hladíkovi a kapele Blue Effect. I letos komorní orchestr tvořili členové B-Side bandu leadera Josefa Buchty, brněnští filharmonici a Czech Ensemble Baroque. Hlavním hostem se stal bývalý člen Blue Effect Honza Křížek, pozvání přijal i Roman Dragoun, který Hladíkovi věnoval tři vlastní skladby. Skladbu Blue Effect zazpívala i Kristýna Daňhelová a Jiří Kalousek, který se také zhostil Hladíkových kytarových partů.
Jazz Groove Brno měl letos nejpestřejší program a už teď pořadatelé pracují na dalším ročníku, kterým by rádi posunuli laťku ještě výš. Nechme se překvapit, ale už v průběhu nadcházejících měsíců by rádi oznámili nové jméno.
redakce 29.11.2024
Delving je kapela Nicka DiSalva, frontmana psychedelic-stonerových Elder, který se v rámci evropského turné zastaví v Kabinetu múz na jedinou zastávku u nás.
redakce 28.11.2024
Magazín nabízí rozhovory s hudebními jmény jako Xiu Xiu, Anki, Viktor Ori nebo Role, profilové články o Jamie xx, Ekin Kil nebo Chat Pile. Pusťte si k tomu náš pleják.
redakce 28.11.2024
Její současné hudební projekty jsou inspirovány erozí, pomalostí, mikroskopičností a fiktivním středověkem.
redakce 28.11.2024
Po oznámení headlinerů Gojira, Dimmu Borgir a Ministry představuje festival další várku zvučných značek.
redakce 27.11.2024
Britská herečka a zpěvačka, známá svým syrovým projevem a hudbou oscilující mezi intimními baladami a temným ambientem, vystoupí poprvé u nás.
redakce 27.11.2024
Schwarzprior oznámili, že jejich nadcházející koncert bude jejich posledním, vrcholem jejich cesty.
redakce 27.11.2024
Přestává být patrné, jestli máme tu čest s kapelou ladící nástroje mezi písněmi, anebo s chytře uvažujícími následovníky Stravinského.
redakce 26.11.2024
Pesničku ťažko žánrovo zaradiť, keďže sa pohybuje niekde na pomedzí mainstreamu a alternatívy, familiárneho zvuku a nečakaných prvkov.
redakce 26.11.2024
Tento ročník nebude zastřešen jednotným tématem, ale pojede v několika rozličných proudech. Jedním z nich bude umělecká laboratoř Resynthesing the Traditional.
redakce 26.11.2024
Než založili duo Walter Frosch, pojmenované po legendě fotbalových St. Pauli, brázdili Evropu se svou hardcore/noise rockovou kapelou YC-CY.