Články / Sloupky/Blogy

Filmové žebříčky 2013

Filmové žebříčky 2013

redakce | Články / Sloupky/Blogy | 05.01.2014

Nejen zvukem a hudbou, ale i obrazem a spektákulem se rádi zabýváme aneb naši nejlepší přes film hodnotí filmovou sezónu, která sice nebyla nějak mimořádná, ale pár skvělých snímků přinesla. Nebo se mýlíme? Máte rádi reklamy, klipy a trailery? My taky.


Shaqualyck
redaktor/reportér, tichý společník psa

Film
Nespoutaný Django - Tarantino pořád umí. Přijít s promakanou poctou klasickým spaghetti westernům v době, kdy je žánr prakticky mrtvý, to si může dovolit málokdo. A Christoph Waltz je učebnicovej badass.

Hon - Lidi dokážou být neuvěřitelný svině. A Dánové o tom točí filmy. Syrové, drsné, působivé.

Gravitace - Cuarónův komorní velkofilm uchvacuje brilantním vizuálním zpracováním a překvapuje přesvědčivým výkonem Sandry Bullock. Konečně 3Déčko, které má smysl.

Trailer
Grandhotel Budapešť - Mám slabost pro postavičky Wese Andersona a maďarskou metropoli.

Her - Spike Jonze režíruje Joaquina Phoenixe zamilovaného do softwaru s hlasem Scarlett Johansson. To by mohlo být bizarní.

Sabotage - Superakční oldschool s Guvernátorem v hlavní roli. Skoro jak od Michaela Baye, jenom míň jako reklama.

Videoklip
Wavves: Sail to the Sun - Pod svícnem prý bývá tma. Hádám, že s kolárkem to funguje obdobně.

Fidlar: Cocaine - Dámy a pánové, nachcat!


Yeah Yeah Yeahs: Sacrilege - David Lynch musel mít radost.

Reklama
Guy Ritchie: H&M - Kdo by nechtěl nosit stejný spoďáry jako David Beckham?!
Andreas Nilsson: Volvo - Pán roznožek JCVD to zase jednou pěkně rozjel.
Dave Grohl: Segway - Ono to asi úplně nebude reklama, ale Soundgarden nikdy nebyli roztomilejší.

Filmová hláška
„I watched a lot of movies Paul, I know what I'm doing!“ Mark Wahlberg aka Danny Lugo (Pot a krev)

Událost / objev / fascinace
Ani pokračování Hobita, ani parádní sequel Abramsova Star Treku a už vůbec ne tupá propagandistická sračka Pád Bílého domu (pozor, neplést s legrandou Útok na Bílý dům), ale nenápadné a divácky pohříchu opomenuté Zmizení (režie Denis Villeneuve). Do toho filmu se mi vůbec nechtělo. Pravdou ale je, že lepší scénář jsem v kině tenhle rok nepotkal. Navzdory podprahovým kázáním o důležitosti rodinných hodnot a ztrátě lidství pod vlivem extrémních okolností zůstává Zmizení po celou stopáž především precizní detektivkou. Dvě a půl hodiny vám tvůrci servírují stopy, z nichž každá vás dřív nebo později nasměruje do slepé uličky. Vtip je v tom, že na konci do sebe všechno dokonale zapadne a to, co vám ještě před chvílí nedávalo smysl, máte v závěru na zlatém podnose přímo před sebou. Žádná katarze se ale nekoná. To, co jste právě viděli, vás dokonale sešrotovalo a zmlácené vyplivlo na světlo boží. Už víte „kdo“, ale „proč“, to je nad vaše chápání. Máte-li v oblibě Mlčení jehňátek, Fincherova Zodiaca nebo kultovní Sedmičku, neváhejte.

Zklamání
Konzultant – Horší než Prometheus, a to je co říct, Ridley.


Davo Krstič
redaktor, reportér, otec myšlenky

Film
Nejvyšší nabídka - Příklad ideálního filmu, který zaujme milovníka artu i běžného diváka – vyzkoušeno! Chytře napsané, poutavě natočené, se skvělým představitelem hlavní role a s působivou hudbou maestra Morriconeho.

Gravitace - Když jsem byl mladší, snil jsem o tom, že jednou někdo natočí přesně takový film – o fascinaci nekonečným vesmírem, o stavu beztíže i tom, co se stane, když je kolem vás jen pustá prázdnota a dochází kyslík. Tohle není podívaná, to je fyzický zážitek a obhajoba 3D formátu.

Zmizení - Temný thriller fincherovských parametrů se vzácně vyrovnanými hereckými výkony a příběhem, který vtáhne a nepustí.

Kapitán Phillips - Přestože jsem věděl dopředu, jak to celé skončí, byl jsem v neustálém napětí. Greengrass umí akci na výtečnou a Tom Hanks dostal po čase konečně roli, která tomuhle držiteli dvou Oscarů přísluší.

Trailer
Gravitace - Na začátku poetické záběry zeměkoule, úžas nad slunečními paprsky, pohoda ve vesmíru – a pak smršť, drama a geniální tagline „Don’t let go“.

Světová válka Z - Rodinná pohoda s Bradem Pittem, pak náznak nejistoty a obav a pak už jen fičák se stovkami zombíků, co dokážou převrátit autobus, vyšplhat se na dvacetimetrovou zeď i stáhnout ze vzduchu vrtulník.

Apokalypsa v Hollywoodu - Jedna hláška za druhou, Michael Cera plácající po zadku Rihannu, Emma Watson mluvící sprostě, hádka o Milky Way… trailer udělal skvělou práci – přesvědčil potenciálního diváka, že celý film bude jedna velká zábavná jízda. Nebyl.

Videoklip
U videoklipů mám zásadu, že jak mě nějaký nezačne bavit a zajímat do minuty, není dobrý. Dle tohoto kritéria jsou nejlepšími klipy roku:

FIDLAR – Cocaine - Když chlap dostane výpověď, může to dopadnout tak, že vypije tucet lahváčů a pak močí na všechny a na všechno, včetně hvězdy Nicolase Cage na Chodníku slávy i nápisu na hollywoodském kopci. Neskutečná prča.

Lily Allen – Hard Out Here - Vztyčený prostředník Lily směrem k sexistickým macho videoklipům. Vtipný text se spojil s vtipnými obrázky a zpomaleně se chvějící velké zadnice nemají chybu.

David Bowie – The Stars (Are Out Tonight) - Vévoda nakupuje konzervy v sámošce, ale pak ukazuje, že ještě nechce nazouvat důchodky.

James Franco & Seth Rogen – Bound 3 - Parodie na klip Kanye Westa, při jehož sledování mi tekly od smíchu slzy. Franco se při rapu tváří zavile jako Vanilla Ice a místo Kim Kardashian jede na motorce obtloustlý a chlupatý Seth Rogen.


Reklama
Volvo Trucks - Jean Claude van Damme a jeho epická roznožka. Kohákovy reklamy na Gambrinus FanLigu - Pavel Horváth jako bobr a fotbalisté s gumovými hračkami natěšení na koupání v bazénu.

Budweiser Clydesdales - Něco jako Spielbergův Válečný kůň, ale zkrácený na dvě minuty a bez těch válečných scén. Režíroval syn Ridleyho Scotta Jake.

Dove „Real Beauty Sketches“ - Zaměstnanec FBI kreslí portréty lidí napřed na základě toho, jak se vidí sami, a pak podle toho, jak je vidí druzí. Který z obrazů je věrnější skutečnosti? Jednoduché, dojemné a s všeříkajícím sloganem You are more beautiful than you think.

Filmová hláška
„No tak se teda svlíkni – aspoň ty mladý uviděj, co je čeká, a nebudou se jako debilové ženit v pětadvaceti.“ (Revival)

„Hermione just stole all of our shit.“ (Apokalypsa v Hollywoodu)

Zklamání
Muž z oceli, Iron Man 3, Thor 2, no prostě všechny ty komiksové filmy, které se tváří tak dospěle a vážně, a přitom je to jen CGI onanie pro školáky.


3DDI3
filmolog, soundtrackofil, komiksař

Film
Rivalové - Bezchybné závodní drama, které se točí okolo sezóny 1976 Formule 1. Rivalita a přátelství dvou naprostých protikladů Laudy a Hunta má jasné kontury, Howard přehledně předestírá nejdůležitější události. Leze jezdcům do hlavy, vytahuje na povrch motivace a v závěrečném verbálním duelu i dloubne do mizení toho srdce, risku, toho závodního šílenství, které jsem já osobně měl tak rád.

Apokalypsa v Hollywoodu - Spolu s Peggovým U konce světa jde nejspíš o komedie roku, ale parta kolem Setha Rogena přiroste víc k srdci. Před pevností Jamese Franca navíc skape spousta relativně slavných lidí. Nejhorší lidské vlastnosti lezou na povrch v největší reklamě na Bibli od Smithova Dogmatu. A Michael Cera i Rihanna konečně shoří v plamenech pekelných.

Gravitace - Audiovizuální zážitek roku. Čert vem vachrlatý příběh a drobné nesrovnalosti. Cuarón si libuje v detailech, hází diváka do kosmického survival thrilleru a dělá žánru obrovskou službu, když laťku nasazuje na mez rovnající se dokonalosti. Představte si takhle natočeného třeba Vetřelce.

Seriál
Breaking Bad - Walter White za těch pět let na obrazovkách vyrostl z mírumilovného tatíka v bezohlednou svini (z učitele chemie drogovým dealerem v pěti jednoduchých krocích) a poslední sezóna měla být ve znamení vzestupu a pádu. A právě onen pád je strhující ukázkou toho, že seriálová tvorba je v současné době na vrcholu. Dech beroucí finálové epizody jsou ukázkou bezchybného herectví, uvědomělého psaní a té nejpoctivější filmařiny. Jeden z nejlepších seriálů vůbec.

Peaky Blinders - Britská gangsterka zasazená do Birminghamu dvacátých let minulého století. Válečný veterán Cillian Murphy nenápadně přebírá otěže rodinného podniku a pouští se do hodně nebezpečné hry. Boží dobová atmosféra + pletichy, intriky, mučení a zvraty. Chytne hned v první scéně, kdy se za tklivé hudby Nicka Cavea provádí čínský magický rituál na dostihovém koni.


Mob City - Žánr noir ožívá pod taktovkou Franka Darabonta, který se po vyhazovu z oblíbených Živých mrtvých pustil do minisérie podle románu L. A. Noir, odehrávající se ve čtyřicátých letech minulého století, a soustředí se na Bugsy Siegela, Mickey Cohena a jednotku LAPD, která je má zlikvidovat. Policejní práce vypadala tenkrát jinak a spíš než na zběsilé akční eskapády se sází na pomalou atmosféru a prohnilé charaktery.

Trailer
Gravitace: Trailer 1 – Ten, kde Sandra v závěru rotuje do prázdna. První plnohodnotná ukázka, která mě v HD donutila sbírat čelist z podlahy. Naplno tu vynikla Cuarónova záliba v dlouhých táhlých záběrech, k tomu mrazivá Priceova hudba. Nervy drásající vnadidlo, které slibovalo událost sezóny.

Vlk z Wall Street: Trailer 1 – Tolik mě mrzí, že musíme počkat až do ledna 2014, tahle nálož hlášek, absurdních výjevů a peněz má kultovní potenciál už od téhle ukázky. McConaugheyho závěrečná broukačka uzemní i jeho nejzarytější odpůrce.

Muž z oceli: Nokia Exclusive Trailer – Neskutečná šleha, kde před vším ostatním burácí Zimmer a Snyder vám před nos pere to nejlepší, co film nabízí. Hra se symbolem, ztrápené výrazy všech postav, minimum dialogové vaty a především destrukce všeho a všech!

Videoklip
KoRn: Love & Meth - Prima myšlenka i provedení. Vzal mě jak mávnutím kouzelného proutku do mých mladých let, těch časů Untouchables.

Welcome Oblivion: How Long? + Ice Age - Reznorova bokovka (z přelomu roku) překvapila hlavně svou vizuální stránkou a přinesla dva klipy. How Long má až mccarthyovskou atmosféru, zvláštní vizuál a pěkný jednoduchý příběh o důležitosti… vody. Ice Age jde brutálně proti proudu a v Hillcoatově režii sledujeme trio vybrnkávat melodii v dřevěné chajdě kdesi v pustině. Minimalistická dokonalost.

Reklama
Pokud mi ji někdo nevlepí před obličej tak se reklamám vyhýbám, protože je to čím dál větší bída, potěšila mě ale série od Volva a jejich korunní klenot The Epic Split - Van Dammova roznožka na kamiónech Volvo patří k těm nápaditým, originálním a vtipným reklamám, které se do televize dostanou jen zřídka. Neuvěřitelná stabilita.


Filmová hláška
Redfordovo zničující „Fuuuuuck!“ (Vše je ztraceno) se mi zarylo do hlavy asi nejvíc, Laudovo „Štěstí je nepřítel“ (Rivalové) má zas hloubku.

Událost / objev / fascinace
Po bůhvíkolika letech jsem byl v létě, se svou drahou polovičkou, ve hvězdárně a poprvé viděl Saturn. Dokonalost, čistá, ničím neposkvrněná skutečnost bez názorů, emocí, chamtivosti, zloby.

Zklamání
Zhoršení kvality potravin. V průběhu roku už to začalo být do očí bijící a mě to zasáhlo na tom nejcitlivějším místě. Nevím proč, ani jestli jde jen o určité regiony, ale čokoláda je chuťově horší, vařené brambory se pomalu nedají konzumovat. Vím, že cena odpovídá kvalitě, ale tak přece existuje určitá hranice.


Lukáš Masner
redaktor, filmař

Film
Gravitace - Krásu stíhá agonie. Fyzický zážitek, jaký tu už hodně dlouho nebyl. Děj osekaný na dřeň, minimalistické dialogy, strhující práce s kamerou a prostorem: kino atrakcí jak vyšité.

K zázraku - Veskrze osobní film, přeplněný krásnými obrazy. Může to být stejně tak poklona jako radikální výtka. Pro mě intenzivní a neobyčejně křehký pohled na události nepopsatelné a unikavé.

Kapitán Phillips - Věcný, až syrově autentický výklad vyhrocené, ve finále skoro absurdní situace, z níž povstanou jen zlomení, vyčerpaní hrdinové. Greengrass upevňuje pozici sofistikovaného a nepatetického ilustrátora moderních dějin.

Bling Ring: Jako VIPky
Hořící keř
Velká nádhera

Trailer
Channel 4 – Kubrick Season - Starší záležitost, ale stejně... Cinefilní rozkoš a jedna z nejoriginálnějších televizních upoutávek vůbec.

Vlk z Wall Street - Trailery poslední dobou moc nesleduji, ale upoutávka na nový film Martina Scorseseho je skutečná radost a příslib dramatu (komedie?) vymykajícího se všem mantinelům.

Videoklip
James Blake – Overgrown - Blakeův potemnělý hudební jazyk se otiskl do série působivých a citlivých obrazů – vnitřní démoni nabývají konkrétnějších kontur, motivy pomíjivosti, vizualizace ubíhajícího času. Svou náladou videoklip hravě zapadne k dalším, které pro britského hudebníka natočil režisér Martin de Thurah. Viz Retrograde.


Arcade Fire - Afterlife (live at the YouTube Music Awards) - Spike Jonze a jeho lo-fi estetika, unikátní orchestrace dlouhých záběrů a náhlé taneční erupce. Předvedl to už několikrát, ale i navzdory tomu nepřestává bavit. K Arcade Fire navíc ladí více než báječně.

Reklama
Kronenbourg – Farmers - Můj velký oblíbenec Ivan Zachariáš a jeho nezaměnitelný smysl pro humor.
Škoda Octavia RS 2013 - Tahle vtipná reklama Škodovce rozhodně ostudu nedělá.
Volvo Trucks – The Epic Split - Jean-Claude Van Damme ve své životní roli.

Filmová hláška
Simpsonovi
Zákazník Kwik-E-Martu: Máte tu Pí a jeho život?
Apu: Ne, ale mám tu pár kopií mého filmu, kde jsem na kanoi se psem - Pú a jeho život. Lidé, kteří nikdy žádný film neviděli, tvrdí, že je dobrý.

Událost / objev / fascinace
Mrzí mě, že jsem tvorbu dánského videoklipaře a režiséra Martina De Thurah důkladně prozkoumal až relativně před nedávnem. Vzácné souznění a pocit, kdy mi tvůrce mluví takříkajíc z duše a stačí mu k tomu jen lehkou rukou načrtnuté obrazy. Je to svět plný severské mystiky (Röyksopp - What Else Is There) nebo opatrného nahlížení skrze škvíru pootevřených dveří (Fallulah – Give Us a Little Love). Takřka dokumentární pohled střídá výsostné malířství a strnulé obrazy. Vzdušná kamera klouže po povrchu věcí, sleduje postavy takřka v každém pohybu, všímá si unikátních a prchavých momentů. Máme dojem, že se vše odehrává v nevzrušeném tempu „teď a tady“, že neexistuje předpřipravenost a výsledek je souhrou pohotovosti i herecké spontaneity. Natolik výrazný rukopis ve výsledku nejlépe souzní s poetikou Jamese Blakea (Retrograde, Limit to Your Love) - pouhé fragmenty příběhu, intimita i nepopsatelný smutek.

Zklamání
Smrtonosná past: Opět v akci - Znásilnění jinak vydařené série.


Jakub Koumar
redaktor, jihlavský kulturní stalker

Film
Život Adele – Niternost je dnes už samozřejmé privilegium filmových herců. Málokdo ho ale uchopil jako svůj hlavní výrazový prostředek. Abdellatif Kechiche pojímá niterné a kontaktní herectví jako způsob vyjádření myšlenky. To samo o sobě není nijak zvláštní. Je to vlastně denní chleba každého z nás. Život Adele tím však provokuje introspekci diváka, jenž se zamýšlí nad principy svého vyjadřování. Nad funkcí a smyslem nonverbálního jazyka. Tato mikroherecká revoluce je pro mě filmovou událostí roku.

Sound City – Film, kterému je výbornou reklamou už jen kontrast noblesnosti (byť falešného) analogu a současné digitalizace. V době, kdy spousta z nás hledá autenticitu spíš ve způsobu realizace než u samotného tvůrčího procesu, je celý „analog marketing“ poněkud křiklavý, ale ani omylem to nesnižuje významnost studia Sound City.

CBGB – Po loňském fenoménu Good Vibrations, který má slušný potenciál stát se kultem, tu máme další kožené bundy a pyramidové pásky. Tentokrát se podíváme na punkáče na samotném počátku jejich odmítnutí „hippie estetiky“ v klubu, kde se všechen tenhle brajgl zrodil. CBGB je bohužel poněkud odfláknutý a mnohem lépe uděláte, když prolistujete knihu jako What’s that Sound? Ale stejně jen těžko dostanete z hlavy pocity, že jste právě byli přítomni něčemu velkému. Něčemu, co v určitém směru změnilo rock’n’roll jednou provždy.

Trailer
Nymfomanka – Očekávání Nymfomanky prostě musí být veliké. Už jen spojení názvu filmu a jeho autora ani nedává na výběr. I kdyby byl trailer minutovým zíráním na logo filmu, budete cítit podivné svrbění. Přestože trailer používá cílenou provokaci, která by dnes po mnoha velice otevřených filmech neměla nikoho zvedat ze židle, stačí pár blízkých záběrů a já tuším, že celé nové Larsovo dílo mě bude provázet (ne)příjemné mrazení.

Gravitace – Výborná řemeslná práce traileru dokázala před filmem takřka pobláznit všechny filmové fanoušky. Na krátké ploše rozpoutal bouřlivé závratě a beznadějný pocit zmatku. Trailer Gravity výborně ukázal potenciál filmu, který se stal komerčním hitem roku.

Videoklip
Django Django: Wor – Videoklip je jedinečný tím, že je sám o sobě zajímavým dokumentem. Střih záběrů, vystihnutí atmosféry, reálné napětí z probíhajících událostí. Vše v dokumentárním provedení, které by obstálo i samostatně. Django Django vsadili v době vizuálních her na ryzí zážitek a jejich výtvor by mohl být klidně promítán jako kraťas na dokumentárním festivalu.

Gaslamp Killer: In The Dark – Samostatný svět plný zacyklených pohledů na tajemný okultismus. Na první pohled vyčerpaný kontrast černé a bílé je zachycen ve svém vlastním světě bez jakýchkoli kontextuálních vodítek. Podivné obřady jsou pro nás jen mystickou hrou plnou neuspěchaných záběrů. Nezbývá než na ně fascinovaně hledět.

Beach House: Whishes – Neodolatelný svět té nejbarevnější fantazie s nejasnými zákony, které přes surreálnou absurditu chápe každý. Není místo pro pochyby, když Leland Palmer zpívá vyšší pravdu dosaženou vnitřním prozřením, jež mu září z očí jak růžové ohňostroje. Připravte si otevřenou mysl. Čeká vás velkolepá událost. Fantaskní Superbowl sezony.


Reklama
UNICEF – Člověk by řekl, že stavět reklamu na přítomnosti Ježíše, Gándhího a Matky Terezy bude poněkud vyčpělé. Ale decentní humor a pokorný přístup k tomu, jak jednoduché může dnes být „konání dobra“, je výborná reklamní práce. A to je pro humanitární reklamu, nepoužívající autentické záběry, velký pokrok.

LG Ultra HD TV – Zatahování lidí do virálního potenciálu „reálných“ reklam prožívá slušný boom. Reklama na televizi nahrazující okno do kanceláře a zobrazující pád meteoritu na město je ukázka kreativního vtažení diváka do děje a (byť ne úplně přesvědčivá) snaha o přiblížení produktu, který stojí na vedlejší koleji, a přitom jde právě jen o něj.

All Eyes on the S4 – Brilantní marketingovou práci předvedli Swisscom, kdy z reklamy udělali společenskou akci spojenou s interaktivitou jejich účastníků. Stačilo hodinu zírat na obrazovku chytrého telefonu a byl váš. Tuto cestu vám komplikovali najatí herci coby hádající se páry, hořící kuchař, motorkář atd. Kreativní přístup k přenosu produktu na člověka z lidu je zasloužená reklama roku.

Filmová hláška
„It does not surprise me that the Devil is an Irishman.“ (Pole v Anglii)

Událost / objev / fascinace
Craig Baldwin na Mezinárodním festivalu dokumentárních filmů. Craig Baldwin je profesor na kalifornské univerzitě a experimentální filmař. Jeho pozvání na MFDF coby programové „průhledné bytosti“ bylo událostí dnešního ročníku. Jen málokde byste našli koncentrovanější entuziasmus než právě v autorovi zběsilých koláží, kterými reflektuje svět i film samotný. Krom jeho přednášek došlo na projekce jeho prací, zvláště pak dnes již letitého filmu Sonic Outlaws. A to stylově z šestnácti milimetrového pásku. Projekce to byla o to významnější, že Sonic Outlaws jsou u nás prakticky neznámá studie o smyslu audiovizuálního pirátství. Jeho nadčasovost se projevuje dnes, kdy je otázka zneužití tvůrčího obsahu aktuálnější než kdy jindy. Baldwin tu vystupuje ze stereotypního hledání finančního a vlastnického smyslu díla a snaží se ukázat pirátství jako tvůrčí proces. Tímto se organizátoři MFDF zasloužili o uhrančivý a jedinečný zážitek.


Zklamání
Smrtonosná past: Opět v akci – Další ukázka postupného vyjebávání s klasikou za jediným účelem. Jen doufám, že toho už nechají, aby to neskončilo vysloveným trapasem…

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nenalezeny žádné záznamy.

Preview: Le Guess Who? 2024

Maria Pyatkina, David Čajčík, Michal Pařízek 29.10.2024

Pokud někde objevovat, tak právě tady. Vybíráme z napěchovaného programu devět jmen.

Šejkr #140: V obraze

Michal Pařízek 04.10.2024

Dneska v osm večer na Radiu 1 spolu s Angeles Toledano, Melike Şahin, Autumnist, Juliánem Mayorgou nebo Cindy Lee. If You Hear Me Crying… leave me alone.

Šejkr #139: „I’m sure we’re not the only ones“

Michal Pařízek 20.09.2024

Šest dní u moře uplynulo tak rychle, že jsem se ani neotočil, a určitě nejen proto, že tam bylo 15 stupňů. Ale ve stínu toho, co se dělo/děje tady, už…

Šejkr #138: Prsten

Michal Pařízek 06.09.2024

Okruží severu sedí kolem mozku pevně a (možná) napořád, podobně jako prsten, který mám na prstě snad po třiceti letech. Přišel ke mně před Rouge, komu tak asi patří? Forget…

Tak daleko, tak blízko: Mario „Dust“ La Porta (Psychopathic Romantics)

redakce 29.08.2024

Mario „Dust“ La Porta si zařídil svůj bar, aby se měl kde zašít, taky si tam hrává. A se svojí kapelou jezdí po světě. Přijedou i do Kaštanu.

Šejkr #137: V přízemí

Michal Pařízek 23.08.2024

Štvanice minulý pátek hořela. První pražský Underground Overtake se povedl náramně, atmosféra euforická a velká stage, která u Bike Jesus vyrostla, byla zatraceně funkční i slušivá.

Válová a Janáček, abstrakce na třetí

Veronika Mrázková 13.08.2024

Současně je právě marnost a nevědomost, kde začít a kde skončit, vzrušující. Tlumí racio a vynucuje si takové oddání dílu, které se obejde bez faktického výkladu či pointy.

Top 5 Brutal Assault 2024

redakce 13.08.2024

Letošní Brutal Assault je za námi a vypadá to na jeden z nejvýživnějších ročníků vůbec. A to nejen podle našich vyndaných reportérů.

Šejkr #136: Rutina nevadí

Michal Pařízek 09.08.2024

Rozhovor s Nubyou Garcia jsem dělal před pár lety, bylo to uprostřed covidu a bylo to tím poznamenané, ale už tehdy to bylo milé...

Šejkr #135: Post Vintage

Michal Pařízek 26.07.2024

Všechno dobré, něco výjimečné, vytržení s sebou přinesla Aunty Rayzor a vyloženě roztomilí Irreversible Entanglements. Zejména Camae Ayewa, která se chtěla boxovat.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace