Anna Mašátová | Články / Reporty | 11.11.2017
"Nejlepší, co dali belgičtí Balthazar světu, jsou projekty J. Bernardt a Warhaus." Inu, dobrá, možná trochu otřepaný humor, nicméně pravdivý. Šikovní indierockeři měli možná nepopiratelný úspěch doma a stali se dobrým vývozním artiklem, o jejich nezapomenutelnosti ale nemůže být řeč.
Lépe si vedou projekty členů Balthazaru. Caveovským šarmem opentlení Warhaus Maartena Devolderea už se na zdejších pódiích několikrát předvedli, J. Bernardt, alter ego zpěváka Jinteho Depreze, si na českou premiéru počkal na letošní podzim, několik měsíců od vydání debutu Running Days. Během několika málo měsíců stihl Deprez vystoupení na řadě známých festivalů jako Dranouter, The Great Escape, Reeperbahn, bodoval také v žebříčcích prodejů na iTunes.
fotogalerie z koncertu zde
Deprezův projekt vznikal v domácím studiu v Ghentu, živě však vystupuje s bubeníkem Klaasem De Somerem a klávesákem Adriaanem Van de Veldem. Pozornost strhává zarostlý třicátník v kabátu proprietou, která se stává jeho poznávacím znamením, a i když publikum tvoří hlavně dívky, je třeba přiznat, že vizáž frontmana působí obecně. Když ještě přidá tanečky s paličkou na drum pad a zapěje “Calm down my love, when we play the soft and the rough”, publikum mu leží u nohou a z okouzlení v podstatě nevyjde. Přitažlivý mix indie popu, soulu a r’n’b s mazlivým vokálem, taková směska funguje na holky i kluky bez rozdílu, co píseň, to silný a zároveň dobře zapamatovatelný kousek. Wicked Streets či The Other Man jsou taháky, které si už teď prozpěvuje publikum slovo od slova, Deprez navíc umí s fanoušky pracovat, vydá se do hloučku pod pódiem, následně se vyhoupne s mikrofonem v ruce na barpult, showmanství má v krvi.
Deprezova kariéra je nastartovaná na výbornou. Dá se předpokládat, že v tak intimním prostoru, jako je Café V lese, vystoupil poprvé i naposledy a bylo by divu, kdybychom brzy nečetli J. Bernardt na plakátech velkých tuzemských festivalů.
J. Bernardt (bel)
7. 11. 2017, Café V lese, Praha
Foto (c) Olga Staňková
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.