redakce | Zprávy / Festivalové | 06.11.2021
Jedna Ji.hlava skončila, druhá začala. Letošní pětadvacátý ročník pokračuje čtrnáct dní v digitálu. Program Ji.hlavy Online nabízí více než sto padesát filmů, za první tři dny diváci zhlédli 5 300 filmů. Kromě většiny vítězných snímků z fyzické Ji.hlavy, je k vidění i výběr toho nejzajímavějšího, co program letos nabídl. Každý večer jsou navíc na programu také živé online diskuse s režiséry. Online festival trvá do 14. listopadu.
Mezi divácky nejúspěšnější tituly patří Síla režiséra Martina Marečka o filmovém kritikovi Kamilu Filovi, oceněný snímek Bratrství Francesca Montagnera o dospívání tří bosenských bratrů nebo vítěz v sekci Opus Bonum: filmová báseň Čiary slovenské režisérky Barbory Sliepkové. Divácky vděčný je také příběh stárnoucí prostitutky Anny v režii Heleny Třeštíkové nebo filmový portrét devadesátileté legendy ruské politiky s názvem Gorbačov. Ráj v režii Vitalije Manského.
„Letošní online festival je jiný v tom, že navazuje na ten fyzický. Je tak výzvou k propojení filmů a jejich tvůrců s diváky fyzickými i těmi digitálními,“ říká ředitel ji.hlavského festivalu Marek Hovorka. „Každý večer bude patřit jednomu vybranému filmu. Propojíme diváky s jeho tvůrci, abychom i v rámci online festivalu nabídli pověstné ji.hlavské diskuse,“ dodává Hovorka. A nebudou chybět ani debaty Inspiračního fóra, jehož program se každoročně těší velkému diváckému zájmu.
Online Ji.hlava nabízí průřez soutěžními i nesoutěžními sekcemi. Sekce Opus Bonum přinese hned čtrnáct filmů. Diváci se mohou podívat například na snímek Návrat domů egyptské režisérky Sary Shazli, která se vlivem globální koronavirové pandemie vrací do svého rodiště potom, co strávila posledních deset let svého života v zahraničí - a lockdown tráví se svými rodiči. Čtrnáct filmů nabízí také sekce Česká radost. Diváci se mohou těšit například na Kinloss režisérky Alice Doušové, která zachycuje život na jedné z největších lodí flotily tankerů dánské společnosti Maersk Line nebo Očistu režisérky Zuzany Piussi o korupci ve slovenské justici.
Výjimečný zážitek slibují také snímky ze sekce Souhvězdí a Svědectví. Zde diváci mohou vidět například přírodopisný dokument Houba mluví německé režisérky Marion Neumannové. Film zachycuje výjimečnost tohoto druhu i další, stále neprozkoumané kvality hub, jako jejich schopnost přežít v nehostinném prostředí, komunikovat přes mycelium nebo likvidovat škodlivé látky postupným pozřením. A chybět nebudou ani snímky z tematických retrospektiv – třeba snímek Duet pro kanibaly (1969) americké esejistky a spisovatelky Susan Sontag nebo výjimečný rumunský snímek Pozor! (1967) režiséra Mircea Săucana.
report z festivalu zde
redakce 19.11.2024
Důmyslně orchestruje zvuk, vizuální prvky, materiály, fyzikální jevy a matematické pojmy do strhujících živých představení a instalací.
redakce 18.11.2024
Od začátku je také provázely chytré a sociálně kritické texty. Na festivalu Mighty Sounds vždy obstarávali jeden z hudebních vrcholů daného ročníku.
redakce 17.11.2024
James Brandon Lewis, Kamasi Washington, Mammal Hands, Joe Sanders, Adam Ben Ezra a další, celkem třináct koncertů velkých světových jazzových hvězd.
redakce 16.11.2024
Festival propojuje různorodé umělecké formy a prostředí na pomezí umění, pohyblivého obrazu, hudby, teorie i dlouhodobých spoluprací a rezidencí.
redakce 14.11.2024
Třicátý ročník královéhradeckého festivalu přivítá i Fontaines D.C. nebo Slipknot.
redakce 14.11.2024
Druhá zastávka série odehrávající se v sakrálních stavbách přiveze dva interprety experimentující s kytarou jako komplexním nástrojem pro tvorbu zvuku.
redakce 14.11.2024
Ment se zaměřuje na podporu nových talentů a vytváření příležitostí pro networking v rámci hudebního průmyslu.
redakce 13.11.2024
Festival Next otvorí vo Veľkom koncertnom štúdiu Slovenského rozhlasu audiovizuálny umelec Robert Henke s dielom CBM 8032 AV.
redakce 11.11.2024
Hlavní myšlenkou je zvýšit povědomí o nových, mladých, progresivních kapelách a zajímavých projektech domácí hudební scény.
redakce 10.11.2024
Fontaines D.C. je jedna z mála mladých gitaroviek, ktorá dokáže vypredávať desaťtisícové haly a byť headlinerom veľkých festivalov.