Jiří V. Matýsek | Články / Reporty | 18.05.2016
Blues Caravan každoročně přiváží mladé bluesové umělce a dává tak obecenstvu příležitost seznámit se s interprety, kteří (možná) budou budoucími tvářemi žánru. Letošní sestava, skrývající se pod názvem Blue Sisters, byla výhradně ženskou záležitostí. Ina Forsman, Tasha Taylor a Layla Zoe dokázaly olomoucký klub zaplnit solidně.
Večer - po společném mrazivém úvodu s klasikou Chain of Fools - zahájila Finka Ina Forsman. A rovnou si ho pro sebe ukradla. Vzhled porcelánové panenky, hlas bluesové harcovnice, výrazově expresivní projev. Strhující úvod večera, který nasadil laťku setsakra vysoko.
Druhá v pořadí, Tasha Taylor, převedla dravost Iny Forsman jinam, k výrazu, který byl blízký popu. Jediná ze slečen, která vzala do rukou kytaru, postavila svůj set spíše na pomalejších kusech. To se - i přes procítěný zpěv a srdce na dlani - částečně negativně podepsalo na dynamice večera.
Layla Zoe, v Olomouci už stará známá, neoslnila. Možná nebyla v kondici, možná byla očekávání spojená s hlavní hvězdou večera až příliš vysoká. Zkrácené vystoupení nedalo moc příležitostí k tomu, aby předvedla své maximum, jako by jela na půl plynu, jako by se ani nebavila. Předvedla kvalitní výkon, ale tak nějak bez šťávy. Očividně jí více sedí samostatná show než pozice jedné ze tří.
Tečkou pak byly dvě společné písně tří bluesových dam. A najednou se jasně ukázalo, že potenciál koncertu tkvěl v jejich spojení, na povrch vyplula síla skrytá v individuálních projevech. Celkový dojem z koncertu byl však pozitivní. Layla Zoe si svou kariéru buduje velmi úspěšně už nyní, o Ině Forsman a Tashe Taylor ještě nepochybně uslyšíme.
Ruf’s Blues Caravan 2016: Blue sisters
Ina Forsman (fin), Tasha Taylor (usa), Layla Zoe (can)
12. 5. 2016 Bounty Rock Café, Olomouc
foto © Zbyněk Zácha
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.