Články / Reporty

Nebezpečné kapely, tělo na tělo (Monolord, Conan, Blues for the Redsun)

Nebezpečné kapely, tělo na tělo (Monolord, Conan, Blues for the Redsun)

waghiss666 | Články / Reporty | 02.11.2017

Přiznejme si, že doom metal je v drtivé většině čistá nuda. Soutěž o nejfousatější sabbatovský riff nebere konce.

Berličky zabořené v bahně až po madla. Cituju člověka, díky kterému jsem dneska zase v nejzasranějším městě hned po tom rodném a tom, kde hniju. A drzost nebere konce. Přijel jsem s kapelou, já vlakem, oni dodávkou (výjimečně jen jednou), a nehraju. Pořadí kapel neurčuje původ, vrchol nemusí nutně zaznít závěrem. Ale popořadě.

Domácí support sejmul hlasitostí všechny velikány, jediná skladba, kam se schová všecko, co pojme do džísky a kšiltovky voháklá naozajstná metla – doomové bububu, sludgový hnus, stonerové výjezdy, hluk ze záhrobí, nejpomalejší bicí ve stoje i s nohou na rantlu kopáku, skřetí jekot a osmitunovou basu s lodníma lanama namísto strun. Chci si napůl rýpnout, kolik improvizace pojme set Blues for the Redsun, dneska pro ni ale není místo. Za zničujícím tlakem a vražednou dávkou decibelů zahalených do dýmu ze zasviněných šluků je Kubáncova fascinace drogama, respektive feťáctvím. Dneska bez projekce, i tak si strachy mnu žíly na předloktí a bojím se cigára. Hnusná hudba jako drogová prevence? Nejnebezpečnější kapela Moravy, alespoň z těch těžkých, žádná protekce.

Než se začnou v autě dva pololokální ochlastové hádat, kdo měl ten večer delší péro, třídím si střepy jeden vedle druhého. Jelikož jsem Conan na Brutalu pár let zpátky zívnul (terminus technicus, autor Míra Pátý), jdu po jméně a jeho význam se teprve chystám objevit. Z šuškandy vyznívá, že většina přijela právě na Conan, čajíčky, co na doomové táhlo nemají čas, hlavně jejich prej přetechnizovaný bubeník (jak dokládají vypalovačky Throne of Fire a hlavně Revengeance), riffy zfuzzované tělo na tělo s tenkou hranicí přeřvaného white noise a aura zkurvysynů. Ne náhodou mi basák evokuje psychopata s nožem z Code Orange. Dostatečně primitivní v kontrastu s následující hipízárnou.

Místní se vysmívají Monolord, mně utkvěl v hlavě jejich důvtipný, byť debilní obal aktuální desky Rust. K nerozeznání od britských, na první pohled, ale hned zfleku pobaví i taková blbost jako otvírací ra-ta-ta Where Death Meets the Sea. Od první sabbaťárny si to seveřani užívají a my s nima, takhle čistý a procítěný songwriting neumí v rámci zatuchlého bahýnka kdekdo. Mika Häkki se pro basáctví narodil, jsem možná zaujatý a slyším každý špit, kdejaký bonmot a sdílím nadšení pro randál, co zní, jako by se zastavil čas. Výzvu k potlesku střídá kytarová nálož, odejít z pódia včas je kumšt, zvlášť jestli ten set nebral konce a bylo nám to fuk. Nepotřebuju být všude, ale tady jsem zacláněl rád a moc rád se stanu novou noční můrou Radka Pavloviče, než usnu a zaspím. Naordinoval jsem si regeneraci hip hopem, ticho řve, ať zpomalím, a další lomození číhá za rohem. Příště zase?

Info

Monolord (swe) + Conan (uk) + Blues for the Redsun
22. 10. 2017 Kabinet Múz, Brno

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Co to všechno stojí (Anki)

Filip Peloušek 17.11.2024

Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…

Temný půvab rapové poezie (Moor Mother & billy woods)

Viktor Hanačík 07.11.2024

Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace