redakce | Zprávy | 25.01.2022
Měsíc před vydáním druhého alba Mirror Me Tolstoys vydávají singl Gentle, který v kombinaci s videoklipem po stránce zvuku i feministického poselství představuje základní esenci celé desky.
Text pojednává o křehkosti duše mladé ženy a zároveň jejím plném odhodlání převzít zodpovědnost za vlastní vztahy, emoce a identitu. Podává zprávu o tom, že citlivost, jemnost, ženskost a vnitřní síla či odhodlání se nevylučují a že také silné ženy od svého partnera potřebují něžnost a pochopení. Na videoklipu Ela Tolstova spolupracovala s tanečnicí a choreografkou Lucií Ginger Molčányiovou a kameramankou Kristínou Kůlovou. Inspirací pro videoklip ke skladbě Gentle byly pro Elu Tolstovou silné ženské osobnosti. Zejména Kate Bush, která se v tanečních klipech vždy objevuje sama, bez backup profesionálních tanečníků, kteří by zakrývali její nedostatky. A přestože není tanečnice, rozhodla se odtancovat choreografii v klipu zcela sama. „Při tancování s Ginger jsem se snažila najít svou ženskou sílu, sebedůvěru a odvahu, učila jsem se za svůj projev nestydět,“ říká Ela Tolstova, která stejně jako mnoho dívek v jejím věku bojuje se sebeláskou, akceptováním vlastního těla a sexuality.
S klipem je spojena Elina čtyřměsíční příprava plná intenzivních tréninků a práce s vlastním tělem. „Velice si cením, že se Ela, jako zpěvačka, rozhodla, že si chce zatancovat sólo a vyjádřit své femininní já pohybem ve svém vlastním videoklipu, zamakat na sobě a absolvovat měsíce tréninků a dřiny, které natáčení předcházely. Věřím, že bude inspirací pro další zpěvačky, aby také zapojily tanec do své performance. Jsem na ni velmi hrdá a je fakt sexy!,“ říká choreografka Lucia Ginger Molčányiová.
Práce v ženském týmu pro autorku písně byla silným symbolem. Videoklip natočila kameramanka a studentka FAMU Kristýna Kůlová, produkci zajistila Natálie Pavlova, makeup Martina Loy, o kostýmy se postaraly Kateřina Plamitzerová a Alena Jakubová z Beast of the east. „Natáčení s Elou a Ginger pro mě byla od začátku obrovská radost. Bavilo mě sledovat, jak se lepší a lepší. To, že si to odtančila sama, mně přijde výjimečné, vzala to jako výzvu a vypadá naprosto Božsky,“ říká Kristýna Kůlová, která se za kamerou snažila zachytit každý okamžik pohybu v tom nejlepším úhlu i světle, aby mu mohla skrze objektiv přidat autenticitu. „Bavilo mě i vybrané nádherné prostředí, které je výtvarné, ale zároveň nepřehlušuje kostým ani tanec. Při finálním barvení jsem měla pocit, že vznikl velmi elegantní klip, který slaví ženskost a svůdnost a který na naší scéně nemá obdoby,“ dodává.
více o minulém singlu zde
redakce 24.11.2024
Koncerty Deli Teli se vyznačují nakažlivou energií a jemnou dávkou středomořského dramatu a řadou zapomenutých hitů, které kdysi rozpálily Atény.
redakce 23.11.2024
Procítěné balady, jedinečný hlas a taky humor, se kterým se Alex Warren obrací do let, kdy mu nebylo do skoku. Hudba, u které se krásně sní.
redakce 23.11.2024
Podpora hudebního sektoru proběhne v tematických okruzích hudební export, prostory pro živou hudbu a digitální oběh a zapojení publika.
redakce 22.11.2024
Desku propojuje tématická linka vyhlížení nějakého bodu zlomu, který už přece jistě musí nutně nastat - jak v lokálním, osobním, tak i celosvětovém měřítku.
redakce 22.11.2024
Jejich kytarový zvuk čerpá jak z odkazu Joy Division, tak i ostrovních současníků Fontaines D.C., Idles nebo Shame.
redakce 22.11.2024
Sedm různých klubů se spojilo, aby v jeden večer naservírovalo svým návštěvníkům bohaté koncertní menu.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 21.11.2024
Jejich hudba kombinuje avantgardu s útulností, kakofonii s melodií a jazykové propasti s krásou.
redakce 21.11.2024
Clock DVA neúnavně pokračují v nahrávání své hudby a uvádění odvážných audiovizuálních postcyberpunkových projektů.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.