redakce | Zprávy / Festivalové | 03.11.2021
Před jednadvaceti lety vstoupilo lidstvo do třetího milénia. Spolu s pompézními oslavami a euforií tohoto milníku vznikl i festival PAF Olomouc. Ten si nyní retrospektivně klade otázky, které jsou spjaté s vnímáním času a jeho vlivem na společnost a umění. Na otázky, které prostoupí letošní festival, bude společně s návštěvníky hledat odpovědi i řada zahraničních a tuzemských hostů.
Keiko Sei, japonská teoretička médií, která se od osmdesátých let minulého milénia věnovala vztahu uměleckých médií postkomunistické východní Evropy a později i konfliktu v bývalé Jugoslávii, sestaví kurátorský výběr deseti videí pro soutěž pohyblivých obrazů Jiné vize CZ 2021. Při výběru videí a následné podobě instalace Jiných vizí mimo jiné zúročí i zkušenosti s českým prostředím, které získala při vedení ateliéru videa na Fakultě výtvarných umění brněnského VUT, kde působila v letech 1998–2001, tedy právě při onom mytickém přelomu milénií. Tematice přelomů se Sei jako kurátorka věnovala už dříve při americkém projektu Post-89: Retrospective – Independent Media Culture in Eastern Europe.
Britský skladatel, spisovatel a nakladatel Richard Skelton nesdílí současný stále sílící odpor k sociálním sítím, který pramení z naprostého odevzdání se technologiím, jemuž šla společnost na přelomu milénia nadšeně naproti. Ba naopak, Skelton nápor sociálních sítí vítá, jelikož si díky němu můžeme lépe uvědomit její stav. Právě téma odevzdání se prostupuje i Skeltonovu tvorbu. Nástroje, kterými hudbu tvoří, tedy cello a housle, proto často pohřbívá do vlhké půdy mokřadů severozápadní Anglie a vyhrabe je až v momentě, kdy dostatečně nasají mrtvolnou vlhkost plnou života. Skelton pro Olomouc připravuje speciální projekt, který je věnován baroknímu rodákovi z Hané, Gottfriedu Fingerovi. Koncert proběhne v Kapli Božího Těla v útrobách olomouckého konviktu.
více o festivalu zde
PAF Olomouc 2021
2.–5. 12. 2021
Umělecké centrum Univerzity Palackého, Olomouc
Fb událost
foto © se svolením PAF Olomouc
redakce 19.11.2024
Důmyslně orchestruje zvuk, vizuální prvky, materiály, fyzikální jevy a matematické pojmy do strhujících živých představení a instalací.
redakce 18.11.2024
Od začátku je také provázely chytré a sociálně kritické texty. Na festivalu Mighty Sounds vždy obstarávali jeden z hudebních vrcholů daného ročníku.
redakce 17.11.2024
James Brandon Lewis, Kamasi Washington, Mammal Hands, Joe Sanders, Adam Ben Ezra a další, celkem třináct koncertů velkých světových jazzových hvězd.
redakce 16.11.2024
Festival propojuje různorodé umělecké formy a prostředí na pomezí umění, pohyblivého obrazu, hudby, teorie i dlouhodobých spoluprací a rezidencí.
redakce 14.11.2024
Třicátý ročník královéhradeckého festivalu přivítá i Fontaines D.C. nebo Slipknot.
redakce 14.11.2024
Druhá zastávka série odehrávající se v sakrálních stavbách přiveze dva interprety experimentující s kytarou jako komplexním nástrojem pro tvorbu zvuku.
redakce 14.11.2024
Ment se zaměřuje na podporu nových talentů a vytváření příležitostí pro networking v rámci hudebního průmyslu.
redakce 13.11.2024
Festival Next otvorí vo Veľkom koncertnom štúdiu Slovenského rozhlasu audiovizuálny umelec Robert Henke s dielom CBM 8032 AV.
redakce 11.11.2024
Hlavní myšlenkou je zvýšit povědomí o nových, mladých, progresivních kapelách a zajímavých projektech domácí hudební scény.
redakce 10.11.2024
Fontaines D.C. je jedna z mála mladých gitaroviek, ktorá dokáže vypredávať desaťtisícové haly a byť headlinerom veľkých festivalov.