ScreamJay | Články / Reporty | 22.10.2017
Autobus zakousnutej do typický jablonecký mlhy, jízlivej podzimní večer zaťatej jako pěst a za oknem pár útržků předvolebního panoptika. "We are dead in our spirits and minds and need the grace that has been offered-no matter how good we think we are," říkal David Eugene Edwards a město, kam jezdí i Wovenhand, prostě nemůže být ztracený. Neklidem zmítaná duše si však nejela pro rozhřešení, chtěla se rozpít do šťavnatýho norskýho Woodstocku. Blues z fjordů však nastavilo úplně jinou tvář.
Heidi, děvčátko z hor, rusovlasá frontmanka Heidi Solheim v kroksech a teplácích na gumu naviguje couvající tourbus. Přijíždí kapela, která vydává u Nuclear Blast. Jablonecká Rampa v lůžkový úpravě, židle, stoly, půlitry s belgickým pšeničákem. Ne, tohle opravdu není žádnej Woodstock, tohle je plnokrevnej rock'n'roll v adidaskách, elegantní rituál v baru s koženýma sedačkama a mramorovým tanečním parketem (ten teda v Jablonci ve skutečnosti nemaj). Exhibice riffů, drive, chvílema jako Marmozets s tamburínou zapomenutý v čase. Semišový sako, kytara zapíchnutá do stehna a sugestivně podaná (polo)balada Lois Laine, příběh o superhrdinech ze severu. Chvilky bez basy a bez bicích, s pohledem do země, pokorně komorní.
S naprostou lehkostí servírují stonerový těžkosti, nenucenej oldschool až někam k Zeppelínům a do toho silonky zběsile dupající po tepichu. Heidi se vokálem sebevědomě drápe až do řezavých výšek a pak zase klesá k popově chytlavejm hloubkám, tak akorát, aby našla cestu k břehům. "And now is the time for cowbell!" vykřikuje a máchá kravským zvoncem v přestřelce hardrockovejch hymnů. Celý večer pak eskaluje v příjemně bizarní závěr, jako by Queen of the Stone Age hráli Sladké mámení z klasický komedie S tebou mě baví svět. Chyběly jen zvonkáče a spontánnější dobová ujetost Turbowolf. Žádnej pot a žádný šmouhy.
Pristine (no)
3. 10. 2017 Klub Na Rampě, Jablonec nad Nisou
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.