Jiří Mališ | Články / Reporty | 15.10.2017
V kodaňském hudebním domě Vega proběhla norská invaze a elektronickou scénu zastoupili třeba Cashmere Cat a Todd Torje. Ten prvně se v Dánsku letos už představil skvělým setem na festivalu Roskilde a když si v září na Electronic Music Awards vysloužil cenu pro nejlepšího producenta roku, bylo o důvod víc, proč se na jeho show těšit.
Jako předskokan se představil August Fenger Janson, známý jako Eloq. Dánský producent pracuje s většími jmény místní rapové scény, do svého klubového setu ale míchá spíše americkou scénu. Největší ohlas sklidily remixy Fake Love od Drakea a Rihannin Bitch Better Have My Money, většinu setu ale bylo spíš slyšet štěbetající publikum a namísto tancování se většina sálu jen lehce pohupovala. Koncerty, kde producent jen stojí za mixážním pultem a komunikace s diváky se omezuje na občasné ukázání do publika, vyžadují hladinku alkoholu, která stydlivým Dánům dodá odhodlání užít si čtvrteční večer.
Na hlavního aktéra večera už ale byli všichni připravení. Za úvodních tónů Wild Love publikum zhoustlo a když se ozvaly něžné klávesy průlomového singlu Mirror Maru, party začala naplno. Napravo se otevřel se taneční pit, nalevo se točila videa na Instagram. Rádiové hitovky z letošního alba 9 střídaly starší instrumentální kompozice, které daly skákajícím vydechnout. Cashmere Cat dostál svému jménu a s publikem si hrál jako s myší. Dropy většinou přišly o dvě doby později a někdy na ně nedošlo vůbec. Nejklidnější pasáže byly střídány největšími hity, na které pit občas nebyl připraven. 9 (After Coachella) i Trust Nobody jsou v kodaňském nočním životě slyšet každý víkend, ale na parketu Vegy bylo na dvě stě padesát hlav a všichni přišli užít si hudbu a ne dvojitou vodku s redbullem.
I Cashmere Cat hrál spoustu hitů z americké rapové scény. Waves a Wolves byly očekávány, na posledním albu Kanyeho Westa se norský producent podílel, ale Look At Me! kontroverzního rappera XXXTentacion byla překvapením. Remixem OctaHate od Ryn Weaver měl publikum v hrsti a když namísto posledního dropu na celou minutu vypnul hudbu a nechal se vytleskat, vypadalo to na vtipný a působivý závěr. Na rozloučenou se nám ale dostalo dárku ještě většího. One More Time od Daft Punk je už přes patnáct let skladbou, u které se nedá odevzdat tanečnímu opojení. V předních řadách letělo do vzduchu oblečení, skákalo se a extáze neopadla ani při čekání v šatně, kde si všichni pozpěvovali „one more time“.
Cashmere Cat (no) + Eloq (dk)
12. 10. 2017, Lille Vega, Kodaň, Dánko
foto: Martin Høyer Poulsen
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.