Články / Reporty

Suverénní šarm Toma Odella

Suverénní šarm Toma Odella

Nikola Piálková | Články / Reporty | 29.11.2016

Dorazit na výstaviště dvacet minut po oficiálním začátku akce a spatřit frontu, která se stáčí až k tramvajové zastávce, je docela šok. Je dlouhá asi čtyři sta metrů a první předkapela má začít už za deset minut. Lidi vepředu čekají prý už dvě hodiny a rychlost, kterou se přibližují ke vchodu, není ani trochu uspokojivá. Konečně doklopýtáme před zvukaře. Rozhlížím se kolem a říkám si, co asi Tom Odell říká na to, že po spoustě koncertů na tolika krásných místech, jejichž fotkami během své dvouměsíční tour bohatě zaplňuje sociální sítě, teď hraje v prostoru, který působí jako ošklivá a neudržovaná školní tělocvična.

Během vystoupení romantické indie kytarovky The Beach i divoké chlapecké kapely Jane’s Party se po úzkém schodišti stále trmácí nespokojení fanoušci. Nově příchozí se navíc odmítají zařadit za ostatní, a tak se hromadí a mačkají u jediného vstupu do hlediště. Vzniká zmatek, nikdo z pořadatelů to ale neřeší. Jane’s Party naštěstí dostávají většinu posluchačů do dobré nálady. Devon Richardson hází sebevědomě ofinou, kudrnatý Tom Ionscu střídá kytaru a klávesy. Kapela zní místy jako The Strokes a v momentu, kdy zpívají hned tři kluci unisono, se zas nelze zbavit myšlenky na The Beatles.

Po krátkém čekání se v kulisách pódia rozsvítí obraz geparda a lidi začnou vřeštět. Potom, co nastoupí vysoký blondýn se skvělým účesem, vřískot nabude ještě větší intenzity a já zalituju, že jsem na jednom z letních festivalů neukradla nějakému dítěti protihluková sluchátka. Koncert ale startuje hity jako I Know nebo Wrong Crowd, a tak rázem zapomínám na všechny nepříjemnosti. Zvuk je parádní a Tom Odell je v porovnání se svým posledním českým vystoupením mnohem bezprostřednější. Z nesmělého chlapce, který jen výjimečně odtrhl pohled od kláves, se stal sebevědomý muž, který si je naprosto jistý tím, co dělá.

fotogalerii z koncertu najdete tady

Nezáleží na tom, zda se jedná o pomalou sentimentální skladbu Grow Old with Me nebo nějakou tanečnější typu Magnetised, Odell se své role zhostí vždy zcela přesvědčivě. Zhruba v polovině koncertu přichází s proslovem. Máme si představit, že právě sedíme v zapadlém baru se sklenkou whiskey a naproti nám sedí naše stará láska. V tu chvíli zazní Constellations. Jedná se o nejsilnější moment celého večera, lidská kůže se mění v husí a Odell pak elegantně přechází k dalším kouskům.

Je až neuvěřitelné, jak rychle se tento šestadvacetiletý Brit dokáže proměnit z citlivého muže, který výrazem těla i obličeje intenzivně prožívá všechny emoce, v showmana, který vyskočí na piano, vrtí boky a u toho křičí, jak miluje Prahu a že jsme nejlepší publikum, které kdy zažil. A my mu to všichni baštíme až do poslední chvíle. Koncert končí a všichni bez výjimky odchází příjemně ochromení silnou dávkou neskutečného charismatu, který z Toma Odella sálá na míle daleko a díky němuž všichni zapomněli na veškeré organizační nesrovnalosti.

Info

Tom Odell (uk) + Jane´s Party (uk)
26. 11. 2016, Malá sportovní hala, Praha

foto © Olga Staňková

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Co to všechno stojí (Anki)

Filip Peloušek 17.11.2024

Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…

Temný půvab rapové poezie (Moor Mother & billy woods)

Viktor Hanačík 07.11.2024

Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace