Články / Reporty

Temné a pomalé: The Three Blind Mice

Temné a pomalé: The Three Blind Mice

Popluh | Články / Reporty | 26.03.2016

Tři roky trvalo milánské čtyřce The Three Blind Mice, než se znovu vrátili do zakouřeného sklepa Café V lese. Celý večer otevřeli pražší surf garage tradicionalisté, což je kupodivu dokonale přesný popis toho, co The Maggie´s Marshmallows lezlo z aparatury. Surfové riffy omílané s punkovou vytrvalostí dokola, sem tam nějaké to sólíčko narušující strukturu hlavního riffu, hlas Maggie nakřáplejší než kytara a úderné bicí, které to celé drží to celé pohromadě. Pokud máte pro podobnou hudbu slabost, tak palec jednoznačně nahoru. Celý, nikterak dlouhý set se však trochu sléval dohromady a nefanouškovskému uchu to mohlo znít jako pár skladeb hraných dokola. Energická hudba poněkud kontrastovala se statickým projevem kapely na pódiu, které se většinou skládalo jen z opatrného šlapání vody do rytmu. Těžko říct, jestli za to mohla ta flaška na pódiu, nebo fakt, že nejspíš nebyla první a podle toho, jak to kytarista rozjížděl během vystoupení hlavní hvězdy večera, ani poslední.

Mám takovou vizi... Vizi toho, jak vypadal pokoj frontmana The Three Blind Mice během jeho dospívání. Ze stěn shlížel profesionálně zachmuřený výraz Nicka Cavea a sledoval vytáhlého Itala, jak před zrcadlem za zvuků The Bad Seeds chrastících z kazeťáku nacvičuje mistrovy pózy, gesta rukou a hypnotizování publika. Alespoň tak bych to tipoval po poslechu nejnovějšího alba jeho kapely The Chosen One. Temný, pomalý postpunk, hutné bluesové riffy kořenící westernovou atmosféru. Pak se na pódium objevil Manuele Scalia a cokoliv, co jsem si představoval o jeho dospívání pod temným vlivem australského supa, se proměnilo v realitu. Dlouhé černé vlasy, vesta přes košili, naleštěné boty, že by to ani Clint Eastwood lépe nedokázal, půlka těla okamžitě za pódiem a ukazováček po prvé mířící do slušně zaplněného sálu. Určitě používá i stejnou barvu na vlasy...

Nicméně nechápejte mě špatně. Milánská čtveřice, která své poslední album nahrála v Berlíně (bez komentáře), sice zní a vypadá jako Nick Cave revival, který nějakým způsobem přišel k vlastní hudbě, aniž by se vzdal původní inspirace. Ale znít tak, že i pravověrný fanoušek The Bad Seeds by mohl tvrdit, že poslouchá buď nějaký b-side song, nebo přinejmenším velmi povedený cover, to není nic jednoduchého. A Three Blind Mice se to daří i díky hráčské suverenitě. Manuele Scalia naštěstí nestrávil celé dětství přípravou na nikdy neuspořádanou soutěž o nejlepšího dvojníka Nicka Cavea, ale taky víc než slušně ovládl kytaru. A naživo to prostě šlapalo. A co si budeme nalhávat, je to i díky tomu, že The Chosen One je prostě super album. Nic převratného, nic originálního (ale co taky dneska je), ale poctivě udělaná práce, ze které je znát upřímný obdiv k temným vzorům. A dokonce přišel i Phil Shoenfelt...

Info

The Three Blind Mice (it) + The Maggie´s Marshmallows
25. 3. 2016 Café V lese, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Co to všechno stojí (Anki)

Filip Peloušek 17.11.2024

Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…

Temný půvab rapové poezie (Moor Mother & billy woods)

Viktor Hanačík 07.11.2024

Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace