Denisa Píšová | Články / Reporty | 27.03.2017
Guez whoz bak?
Ve čtvrtek na brněnskou Flédu zavítala estonská superstar Tommy Cash a nutno říct, že kdo se nevybavil oldschool adidaskou nebo kteroukoliv jinou věcí se třemi pruhy, byl mimo. Už dopředu se na facebookové události avizovalo, jaký dresscode je žádoucí, ne-li nezbytný. Potkat tu třicátníka byla taky rarita. Na Flédě se sešla parta lidí, co vítala každý Cashův pohyb bouřlivým jásotem.
Ta show! Cash se na pódiu snad narodil, nic kromě osvětlení nepotřeboval. Taneční kreace, které výborně korespondovaly s hudbou, dodávaly vystoupení neskutečný drive, Cash neustále reagoval na publikum, a jak si to užíval.
Set trval něco přes hodinu a rapper čerpal ze své autorské tvorby, i ze spolupráce s jinými interprety. Tracky z alba Euroz Dollaz Yeniz, singl Give Me Your Money, který nahrál s bizarní partou Little Big, skladba Volkswagen Passat, při níž se rozjela slušná párty. Pak Cash všechny vyzval, ať jdou dolů a na jeho povel zase nahoru. Nic, co by nebylo běžné, tady to ale zafungovalo na výbornou. Když se někdo zvedl o chvíli dřív, Cash se nedal: „Get down! What the f*ck you’re doing? We’re gonna get up together, right?“ Song Winaloto, který se hrál dvakrát, měl absolutně největší odezvu, refrén nemusel Cash ani zpívat, dělali to všichni ostatní. Dvakrát zazněla i Euroz Dollaz Yeniz, podruhé v hardcore verzi, při níž se volalo po moshpitu.
Kdyby se po euforickém potlesku Cash nevrátil s přídavkem, byl by sám proti sobě, a tak došlo i na zbrusu nový singl Surf. Tommy Cash je nesporný talent.
Tommy Cash (ee)
23. 3. 2017, Klub Fléda, Brno
foto © Mizuki Nakeshu
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.