Eva Mrázková | Články / Recenze | 09.03.2022
Něžnost, intimita, ale také odhodlanost a rozjímání nad věcmi, které už nikdy nebudou jako dřív. To vytváří atmosféru provázející sólový debut Observatory od Aeon Station. Stojí za ním Kevin Whelan, který se proslavil jako zpěvák a kytarista americké indierockové skupiny The Wrens, jejíž fanoušci se po velmi úspěšné desce The Meadowlands (2003) další už nedočkali. Po několika letech marného čekání na oživení kapely a vydání slibované nahrávky se Whelan rozhodl odstartovat vlastní dráhu jako Aeon Station.
Observatory začíná melancholicky uklidňujícími tóny piana písně Hold On, kterou následuje jedna z výraznějších skladeb – Leaves vygraduje z pochmurné, díky vícehlasu až kostelní nálady do obrovské vlny emocí, plné odhodlání k novým začátkům. Nahrávce nechybí ani energičtější a rockovější nádech (Fade, Queens a Better Love) nebo klidnější, intimnější polohy (Empty Rooms, Move a Everything at Once). Nelze přehlédnout působivě gradující Air nebo Alpine Drive, která dílo poklidně uzavírá postesknutím nad osudem domovské kapely.
Celkovou náladu podtrhuje obal desky. Fotografie rozestavěné výškové budovy kontrastující s modrou oblohou symbolizuje naději, odrazy ve skle zase rozdílné úhly pohledu na věci, připomíná nám, že každý člověk je svým způsobem nedokončeným a stále se vyvíjejícím tvorem. Také zatím jediný videoklip ke skladbě Fade zaujme kromě skvělého vizuálního provedení připomenutím nutnosti povznést se nad strach, negativitu a zklamání a přijmout tyto emoce jako výzvy, které nás posouvají dál.
Přestože lze albu vytknout drobnosti v podobě některých lehce patetických textů nebo méně výrazných melodií, Observatory na jeho kvalitě, otevřenosti a uvěřitelnosti neubírají. Naopak vyniká jeho poselství – pokračovat navzdory všem překážkám. Aeon Station se podařilo nepodlehnout pocitům sklíčenosti či sebelítosti a zdůraznit význam vytrvalosti a naděje v lepší zítřky.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Magdalena Fendrychová 11.11.2024
Texty se nezabývají současnými společenskými problémy nebo zásadními citovými zvraty, spíš popisují každodenní situace a fantazie.
Žofie Křížková 05.11.2024
Dvaačtyřicetiminutová stopáž zahrnuje jediný track a ten nabízí ponor do hluboce meditativní lázně neopakovatelných nuancí. Za týden v Praze.
Sára Prostějovská 28.10.2024
Synthpopové Forgive Too Slow vypráví deset krátkých příběhů lásky, jíž autorka v každém z nich nahlíží jinýma očima.
Šimon Žáček 28.10.2024
Druhá série Rodu draka se tak moc věnuje intimním chvílím rodinných členů, až zapomíná na zásadní konflikt. Anebo je to záměr?
Lea Valentová 25.10.2024
Dômyselnú dramaturgickú pavučinu tak organizačný tím pretkal napríklad lokálnymi mýtmi aj ladením nástrojov z mimoeurópskych lokalít.
Michal Berec 05.10.2024
Nosným kameňom je hypnotická repetitívnosť motívov, improvizácia na pomedzí apalačského folku a jazzu, ktorá sa ale môže postupne začať zlievať.
Richard Michalik 31.08.2024
Opäť cez vydavateľstvo Constellation (Godspeed You! Black Emperor, Jerusalem in My Heart) a opäť s rovnakým producentom (Zach Scholes).
Jakub Veselý 30.08.2024
Názov Doomer Music je na mieste a album nám prináša pohľad do sveta, v ktorom sú ľudské emócie potlačené, kde môžeme vidieť len drsnú schránku panelových domov.
David Stoklas 27.08.2024
Final Summer je deska, ze které čiší životní síla a touha něco dělat. A dělat to navzdory příkořím.