Daniel Nádler | Články / Reporty | 25.08.2018
Nad hradeckým Festivalparkem se vznášejí zelená oblaka. V areálu se tyčí velká hlavní stage, taky tu jsou tři hangáry, jejichž program nabízí nespočet evropských i zámořských jmen. Klíčové pódium obsazuje ve večerních hodinách převážně americká smetánka, zatímco hangáry ovládala nejenom tuzemská scéna. Ke slovu se dostanou umělci z Polska, Anglie, Itálie nebo Německa. Různorodý program spojuje jedno slovo – hip hop.
Středeční warm-up nabídl velmi energické vystoupení talentovaného Tubse, Paina a Rooka jakožto zástupců tuzemské grimeové komunity. Robustní postava MCho Tubse zabrala velkou plochu pódia a lidi byli jak utržení ze řetězu, když mlaďas v černém triku a černých brýlích střílel rychlé rýmy do vysokého bpm. Zastoupení tu měl i český label Ty Nikdy s formací Boyband, postavené na chemii dua Idea a Boy Wonder. Společně se vrhli na stage při tónech nostalgického šlágru Pavla Vítka Mám rád vůni tvý růže, který jim naordinoval DJ Fatte coby sampl z tracku Svatozář. Po půlnoci ještě hangár uchvátil Redzed. Tenhle objev se vyžívá v drsném, až rockovém stylu rapu, s velkou dávkou americké inspirace, jakou je například Ghostemane. Pohupující se hlava s dlouhými vlasy připomínala epileptický záchvat.
Čtvrtek nejdříve přinesl hořké zklamání, když jeden z headlinerů Chief Keef, kvůli kterému na Kemp mířilo spoustu posluchačů, nebyl ze strany amerických úřadů vpuštěn do Evropy. Přesto se na line-upu vyjímala dvě tučná jména. Úderem desáté se zjevili $uicideboy$: vzhled Ruby Da Cherryho připomíná postavičku z hororové pohádky Tima Burtona, $crim dokresluje image striktních, drogy milujících rapperů. Ti nepolíbení jejich syrovou produkci prchali z moshpitů, které vznikaly napříč davem, nejen v kotli. Peklo se otevřelo a v playlistu zářily hymny jako Paris, 2nd Hand, For the Last Time, pomalá Kill Yourself (Part III) i žhavá Carrollton z připravované desky.
Po hodinovém skákání uprostřed polonahých nadšenců následovalo jedno z nejpodceňovanějších vystoupení, v backspin hangáru. Ten přišel dobýt rohatý démon Bill $aber z New Yorku, ovšem se zvukem aktuální Floridy. Hora svalů se spletenými dredy připomínající buvola si to napochodovala v ikonickém, lehce úchylném kabátu, aby rozdivočila celý hangár. Řádně tvrdé beaty, temná atmosféra a ostré texty. Skladby Creepin N Lurkin a Come Wit da Force otevřely další moshpit a všichni ječeli: Hand with the force bitch they call me Saber/ Horns out now a nigga Satan learn…
Hip Hop Kemp
23. - 25. 8. 2018 Festivalpark, Hradec Králové
foto © Hip Hop Kemp
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.