Martin Řezníček | Články / Reporty | 12.11.2016
Při náhodném poslechu australské skupiny Wolfmother se dost pravděpodobně dostaví pocit, kdy si člověk říká: „Tuhle písničku, sakra, odněkud znám,“ ale není schopen dopátrat, odkud. Nervové spojení se muselo vytvořit při sledování jednoho z mnoha filmů nebo při hraní jedné z počítačových her, v nichž hity Wolfmother zazněly. Praha měla šanci spatřit jejich hardrockový nářez vůbec poprvé a zaplněné Roxy bylo důkazem, že se na něj těšila už hodně dlouho.
Otvíračka Victorious byla funkční roznětkou, částečně však padla za oběť dolaďování zvuku. S následující New Moon Rising začala teplota v sále povážlivě stoupat a při třetí Woman (kterou ostatně pár podnapilých fanoušků prozpěvovalo už před koncertem) sál naplno explodoval. Kotel do sebe začal nabalovat všechny pařbychtivé teenagery i třicátníky, kteří si vydechli jedině, aby mohli sborově zapět: „Won't you take me to the – to the gypsy caravan?“
Frontman Andrew Stockdale není z těch, co by jen stáli a valili do publika sedmdesátkové riffy, spoléhaje se na nesmrtelný sexappeal muže s kytarou. Takže vždy, když měl šanci se na chvíli odtrhnut od mikrofonu, potěšil sebe i své fanoušky siláckých gestem nebo pódiovou gymnastikou. Jeho plantovský ječák si udržel sílu po celou dobu, jen někdy zanikal v houšti nástrojů. Pozornost si zasloužil i basák a klávesák Ian Peres pro svoji schopnost hrát na oba nástroje najednou.
Když se koncert přehoupl přes polovinu a došlo na hity California Queen či Dimension, utírání potu (svého nebo cizího) už dávno ztratilo význam. Pokud ale člověk unikl z kotle, energie se kamsi vytratila; a přestože se muzikanti nijak neulejvali, nedokázali z materiálu vymačkat o nic víc, než kolik bylo vloženo do skvělých studiových nahrávek - museli spoléhat na živý stroj pracující pod pódiem. Očekávání bylo prostě větší.
Nejvíc kulervoucím zážitkem večera tak překvapivě byla živá verze songu Runaway předskakujích Mother’s Cake.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.