redakce | Zprávy / Pozvánky | 01.05.2015
Hostem večírku EuroConnections 14. května bude švédská zpěvačka Karin Park, která od poloviny minulé dekády patří mezi absolutní špičku severské nezávislé scény. Její originální gotické písničkářství zvěstuje příchod chmurných časů, nechybí v něm ale ani naděje a láska. Temný elektronický pop Karin Park bývá srovnáván s tvorbou Fever Ray nebo Björk.
Ze severu Evropy dnes proudí na blogy a podcasty zástupy hudebníků kombinujících elektroniku a temný pop. Jednou z prvních hvězd, které takto pronikly do povědomí fanoušků, byla už v druhé polovině minulé dekády švédsko-norská hudebnice Karin Park. Od rádiového pop-rocku svých začátků se rychle odrazila k budování osobité estetiky inspirované gotickým rockem. Vydala pět desek a od roku 2010 se o ni stará americký label State of the Eye. V polovině května se po dvou letech vrátí do Prahy představit nové album nazvané příznačně Apocalyptic Pop.
Karin Park vyrostla ve vesničce v temných švédských lesích v nábožensky silně založené rodině, přesto od útlého dětství šla za svým snem - stát se umělkyní. Přestěhovala se do norského Bergenu, který byl na začátku tisíciletí epicentrem indiepopové vlny a uspěla hned debutovým albem Superworldunknown z roku 2004. Za ně získala dvě nominace na výroční ceny Spellemannprisen a odnesla si konkurenční Lydverketprisen jako objev roku. Prosluněné pop-rockové písničkářství jejího debutu ale vzalo za své hned na druhém studiovém albu Change Your Mind z roku 2006. Temný atmosférický electro pop prozrazoval vlivy The Knife a Fever Ray a Karin Park si díky němu poprvé všimly i zahraniční hudební média.
Ještě silnější ohlas mělo následné album Ashes to Gold (2009), pod nímž je podepsaný i Fredrik Saroea z kultovních norských Datarock. Highwire Poetry (2012) pro změnu vznikalo v kolaboraci s švédským producentem Christofferem Bergem, který předtím pomáhal najít temný zvuk The Knife i Massive Attack. Nejnovější položka v její diskografii - jarní novinka Apocalypse Pop - je její dosud nejintrovertnější album a míchá nezaměnitelný hlas s náladovou elektronikou, industriálem, dubstepem a synth popem. Deska připomíná ponor do nejtemnějších zákoutí duše, Karin Park ale rozhodně nezapomíná ani na svůj mimořádný talent napsat epickou popovou melodii, která dokáže transcendovat všechnu temnotu.
Její autorský rukopis je ostatně velmi žádaný i mimo elektronický žánr – před dvěma lety zvítězila její skladba pro zpěvačku Margareth Berger v soutěži Melodi Grand Prix a mohla tak reprezentovat Norsko v písňové soutěži Eurovize. Vybojovala zde čtvrté místo – historicky nejlepší umístění pro zemi. Karin Park občas také působí jako modelka nebo herečka – zahrála si třeba v horroru Hidden.
EuroConnections
Karin Park (se)
14. 5. 2015 19:30
Palác Akropolis, Praha
Vstupné: 350,- v předprodeji / 420,- na místě
www.facebook.com/events/818863724854774
www.facebook.com/karinpark
www.karinpark.com
www.facebook.com/Palac.Akropolis.klub
redakce 25.11.2024
Brněnskou scénu ovládnou melancholické melodie, nasáklé reverbem, spojené s výraznými syntezátorovými linkami.
redakce 23.11.2024
Procítěné balady, jedinečný hlas a taky humor, se kterým se Alex Warren obrací do let, kdy mu nebylo do skoku. Hudba, u které se krásně sní.
redakce 23.11.2024
Podpora hudebního sektoru proběhne v tematických okruzích hudební export, prostory pro živou hudbu a digitální oběh a zapojení publika.
redakce 22.11.2024
Jejich kytarový zvuk čerpá jak z odkazu Joy Division, tak i ostrovních současníků Fontaines D.C., Idles nebo Shame.
redakce 22.11.2024
Sedm různých klubů se spojilo, aby v jeden večer naservírovalo svým návštěvníkům bohaté koncertní menu.
redakce 21.11.2024
Jejich hudba kombinuje avantgardu s útulností, kakofonii s melodií a jazykové propasti s krásou.
redakce 21.11.2024
Clock DVA neúnavně pokračují v nahrávání své hudby a uvádění odvážných audiovizuálních postcyberpunkových projektů.
redakce 20.11.2024
Po jarním vyprodaném koncertu ve Foru Karlín nyní zamíří v rámci svého turné Miss Possessive do největší české haly.
redakce 20.11.2024
Husův sbor zaplní abstraktní, rozostřené, kvadrofonní textury legendy německé elektronické scény Jana Jelinka.
redakce 18.11.2024
Witch’n’Monk vytvářejí v nejlepším smyslu ztřeštěnou fúzi několika žánrů pro flétnu, vokál a kytaru.