redakce | Zprávy / Nové desky | 15.06.2021
Multiinstrumentální kanadsko-český umělec vystupující pod pseudonymem Be4eight (odkazujícím k času, kdy se roku 1992 narodil) vydal své první album s příznačným názvem 7:40. Be4eight se věnuje tvorbě beatů a elektronických hudebních ploch v kombinaci s akustickými nástroji, bicími a kytarou, na které zásadně hraje sám.
Na různé hudební nástroje hraje už od útlého dětství. Stejně tak si už od mala skládá vlastní skladby, které si zároveň nahrává – začínal ještě s kazetovým studiovým magnetofonem, později přešel na disketový digitální recorder BR-8 Boss. Svou první kytaru dostal ve čtyřech letech, kdy už mu čtyři struny na malém ukulele přestávaly stačit. Většinu svého času zároveň trávil v otcově dílně u obchodu se vzácnými nástroji v Oakville na Lakeshore Road. Každou sobotu úderem poledne se obchod proměnil jako mávnutím kouzelného proutku v místo, kde se setkávali špičkoví hudebníci z Toronta a blízkého okolí na jam session. Právě na nich Be4eight sbíral své první zkušenosti, jamoval za bicími a perkusemi i s kytarou.
„Vždy bylo mým snem skloubit elektronické zvuky s hudebními vlivy z celého* světa a domíchat do precizní elektronické rytmiky akustické zvuky, zpěv, hlasy, perkuse a bicí, mimo všudypřítomný a svým způsobem chladný click – zakulatit a zjemnit tak celkový zvuk s použitím elektrické kytary a lidského hlasu,“* říká Be4eight. Silně ovlivněn exotickou hudbou a etnickými vlivy z celého světa v posledních třech letech strávených v Kataru intenzivně tvořil a nahrával velké množství materiálu, který vyústil v konečný produkt, instrumentálně vokální album s názvem 7:40. Rozmanité, hudebně pestrobarevné elektronické plochy s použitím samplované etnické hudby doplňuje Be4eight hrou na bicí, perkuse a elektrickou kytaru. Výslednou podobu dokresluje host alba Tomáš Staněk, který několik skladeb obohacuje o zvuk saxofonu, duduku a klarinetu. Emočně nabité, silně rytmické skladby střídají poklidné hudební snové plochy s podmanivými kytarovými riffy, bicími a perkusemi natočenými ve studiu Rustical Record ve spolupráci s Pavlem Šmídem.
redakce 24.11.2024
Petra Mazocha a Jiřího Libánského spojuje piano, obrazotvornost a touha nechat hudbu svobodně promlouvat.
redakce 24.11.2024
Nahrávka sa nesie zväčša v pomalšom tempe, má popovú štruktúru, ale ozvú sa občas aj džezové ši swingové vplyvy.
redakce 22.11.2024
Desku propojuje tématická linka vyhlížení nějakého bodu zlomu, který už přece jistě musí nutně nastat - jak v lokálním, osobním, tak i celosvětovém měřítku.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.