Honza Bárta | Články / Seriály / / Turban | 15.10.2014
Ostrovní label Donky Pitch se řadí k těm nejzajímavějším podnikům (nejen) v současném klubovém ekosystému. Značka s kopajícím oslem ve znaku se zrodila v Brightonu v roce 2009 z přátelství dvou hudebních fandů s podobným vkusem – a nyní má na kontě tři LP a širokou řádku originálních producentů. U příležitosti 5. narozenin Donky Pitch vám pořad Turban přináší rozhovor s jedním z jeho zakladatelů – Petem Taylorem – o začátcích, klíčových momentech a budoucích očekáváních téhle neonové společnosti.
Jak to bylo se vznikem Donky Pitch? Byl plánovaný, nebo šlo spíše o náhodu?
Na začátku byli dva lidé, kteří se navzájem neznali, ale poslouchali stejnou hudbu – podivně upípané tracky ze Skandinávie, sedmipalcové desky s instrumentálním hip hopem a synťáky nasáklý dubstep. Našli se skrze jedno populární internetové fórum a zjistili, že žijí ve stejném městě – takže se potkali a řekli si, že by bylo fajn zkusit společně dělat párty. Z pořádání párty zanedlouho přirozeně došli k založení vlastního labelu. Co se týče plánování, teď už je to o trochu organizovanější, ale dřív jsme všechno řešili od večírku k večírku.
Jaký je koncept labelu (pokud nějaký je)? Má Donky Pitch jednotící filosofii, co se týče zvuku/nálady/tempa releasů? A co si myslíte o tom, že se dnes o Donky Pitch často mluví v souvislosti s tzv. neo-neonovým zvukem?
V pozadí Donky Pitch žádná zvláštní filosofie nebo koncept není – prostě věříme v hudbu, do které se výraznou měrou podepsala osobnost tvůrce. Ten může být při jejím vytváření ovlivněn spoustou věcí, ale výsledek by neměl znít jako něco jiného, měl by být unikátní a výlučně individuální. Oba dva máme rádi hudbu, ve které hraje hlavní roli melodie, a to je asi to, co spojuje všechny tvůrce a releasy na Donky Pitch, navzdory tomu, že se často liší co do tempa i hudebního stylu. Nikdy jsme nezamýšleli ani neplánovali zařadit se do určitého žánru nebo scény v rámci elektronické hudby – pokud však lidi v souvislosti s Donky Pitch mluví o „neonovém zvuku“ nebo popových elementech, myslím, že to do značné míry odpovídá melodickému aspektu, který v hudbě hledáme a který má do značné míry tvorba většiny producentů na Donky Pitch. Může být užitečné, když vás lidé přiřadí k určitému trendu v současné hudbě, náš záměr je však mnohem širší a rozličnější – prostě a jednoduše vydáváme hudbu, ve kterou sami věříme.
Pět let už je dost dlouhá doba na částečnou rekapitulaci – jaké jsou pro vás klíčové momenty/releasy historie Donky Pitch?
Je jich hodně, zmíním jen pár:
1) Moment, kdy jsem se poprvé potkal s Davem – kdyby se z nás nestali přátelé s podobnými nápady a vkusem, myslím, že by nic jako Donky Pitch nikdy nevzniklo nebo by alespoň vypadalo jinak než dnes.
2) Úplně první párty, na které hrál Slugabed, Gemmy a Rekordah – a která byla co do hudby v Brightonu něčím úplně novým. Neustále jsme všude lepili plakáty, roznášeli letáky a strachovali se, že se nikdo neukáže. Nakonec to byl velký úspěch, začalo naše dlouhotrvající přátelství a spojenectví se Slugabedem, které bylo klíčové v mnoha dalších momentech historie Donky Pitch, a především jsme si uvědomili, že tu doopravdy existuje publikum, které zajímá to, co děláme.
3) První release – split od našich residentních DJů té doby, Slugabeda a Ghost Mutta, společně s ikonickým remixem od Mwesleeho. Byli jsme doopravdy šťastní, že náš label startujeme tak silnou věcí.
4) První album. Už když jsme začali plánovat vydání desky Nonfiction od The Range, bylo zřejmé, že půjde o hodně speciální věc – každopádně na jeho následné přijetí a úspěch nás dopředu nic nepřipravilo. Jsem na celou desku a přípravu jejího vydání nesmírně hrdý a šťastný, že se Jamesovi (The Range) dostalo uznání, které si zaslouží. Byla to velká chvíle pro nás všechny.
5) Párty k 5. narozeninám Donky Pitch. Pět let uteklo jako nic a my jsme si nikdy nemysleli, že to dotáhneme tak daleko, potkáme po cestě tolik úžasných lidí, budeme pořádat shows za oceánem a neustávat ve vydávání skvělé hudby. Naše letošní narozeninové večírky v Londýně a Brightonu byly skvělou příležitostí tohle oslavit se spoustou kamarádů, pití a skvělé hlasité hudby. Příjemná připomínka toho, proč tohle všechno děláme.
Jaké jsou vaše nejbližší plány do budoucna a čeho se od Donky Pitch dočkáme?
Stejně jako vždy – připravujeme nové releasy k vydání a další párty. Vést hudební label a pracovat s umělci je často nepředvídatelné, takže přesné plány potvrdit nemůžu, každopádně chystáme nové desky od starých známých i úplně nových jmen.
Zkusíte si po prvních pěti letech tipnout, kde bude Donky Pitch za dalších pět let?
Doufáme, že budeme i nadále vydávat skvělou hudbu a bavit se tím. Jednoduché jako facka.
Přehraj si svůj oblíbený pořad:
www.rozhlas.cz/radiowave/jukebox
Máme rádi Radio Wave, posloucháme, jak dělají vlny.
www.rozhlas.cz/radiowave/porady/_zprava/1103415
www.rozhlas.cz/radiowave/portal
Honza Bárta 21.01.2015
Pořad Turban sestavuje již tradičně svůj vlastní seznam těch nejrelevantnějších, nejvýlučnějších a nejoblíbenějších tráčků za rok 2014.
Honza Bárta 19.01.2015
Lil Mystic pochází z Itálie, ale jeho hudební alter ego ve skutečnosti sídlí v Japonsku. Jeho hudba je zhmotněním japonského termínu „kawaii“.
Honza Bárta 07.01.2015
Stýská se vám po Vánocích? Chybí vám beatové koledy i nadílka čerstvých tráčků pod stromečkem? A klubové betlémy mají už zase zavřeno?
Honza Bárta 12.12.2014
Domácí Crew navštívil druhý člen „rozdropeného“ kolektivu Thrillcrumbs – po glitchovém gaunerovi Gruzovi se dostavil jeho „bratr v tracku“ Martin Luther Pimp aka MxLxP.
Honza Bárta 02.12.2014
Před tuzemským debutovým vystoupením se v Turbanu virtuálně zastavil jeden z nejvýraznějších zástupců tolik diskutovaného labelu PC Music.
Honza Bárta 26.11.2014
Producent Miami Mais pochází ve skutečnosti z Itálie a patří k největším Turbaním objevům roku 2014. „Bbeatová dieta“ jen tak neskončí, poslouchejte exkluzivní set.
Honza Bárta 12.11.2014
Záleží na mejdanu, když je večírek víc o bassu a zlomenym groovu, tak mě baví, když má ten trek nějakej delší najezd a pak začne foukat basa, říká DSCDRMR.
Honza Bárta 28.10.2014
Zatím posledním dárcem Domácí Crwe je tuzemský DJ světových kvalit SBSTRD z kolektivu Drumy i Nedrumy. Teklife vyznávající SBSTRD se vedle hraní po klubech...
Honza Bárta 08.10.2014
Pod vražedným medvědím pseudonymem Murder Bear Doug se už více než půl roku ukrývá Tomáš Havlen - talentovaný producent, šikovný zvukař, schopný DJ a také polovina projektu post-hudba.
Honza Bárta 30.09.2014
Pod jménem Shourai se skrývá hyperaktivní DJ, producent, blogger a rozhlasový moderátor i technik z Amsterdamu, který na poslední ze svých pražských návštěv zavítal i do Turbanu.