redakce | Zprávy / Nové desky | 17.04.2016
Tomáš Dvořák (Floex) opět spojil síly s tvůrci her Amanita Design a po soundtraccích k hrám Samorost 2 a Machinarium natočil hudbu k třetímu dějství logické point-and-click adventury Samorost. Ta je zároveň z celé série prvním plnohodnotným pokračováním v HD grafice a od uvedení na trh 24. března se jí dostává zasloužené celosvětové pozornosti a kladných ohlasů.
Její přípravy zabraly téměř pět let a Floex po většinu tohoto času (sám uvádí minimálně dva a půl roku práce na tomto projektu) postupně vytvářel sound design, zvuky a výrazivo jednotlivých postav, prostředí (příběh se odehrává mezi sedmi různorodými planetami) a samotnou hudební dramaturgii. Předvojem vydání soundtracku pak bylo loni vydané épéčko Samorost 3 Pre-Remixes EP s remixy a alternativními verzemi několika málo skladeb z uceleného celku, který ve finále čítá dvacet sedm kompozic.
Prozatím je Samorost 3 Soundtrack k dispozici od 9. dubna v oficiální celosvětové distribuci iTunes, Google Play, Amazon včetně streamovacích služeb Spotify, Deezer. Na podzim čeká tento rozsáhlý komplet fyzické vydání na 2LP a CD prostřednictvím Minority Records, kde vyšlo i předchozí řadové album Zorya a soundtrack k oceňovanému Machinariu (ten se dočkal hned několika vinylových reedic a patří k nejprodávanějším titulům tohoto vydavatelství).
Při natáčení Samorost 3 Soundtrack Tomáš Dvořák taktéž vstřebal předchozí zkušenosti ze vzniku hudebních podkladů pro hry Samorost 2 a Machinarium, a naplno rozvíjí svůj cit pro obrazotvornost, dějovou sounáležitost a palety odstínů nálad jednotlivých motivů. V tomto ohledu je pak hudba pro Samorost 3 asi nejvíce rozmanitá, přesto si drží čitelný rukopis, celistvost a Dvořákův charakteristický přístup pro elementární detail melodické struktury a mozaiky hravosti jednotlivých nápadů a idejí. Tím, že ani nebyl nijak časově omezen, mohl hlouběji proniknout do tajů, zákoutí a nástrah samotné hry, případně si pohrát s vícero variantami, kam by se samotná zvukomalba mohla posunout. Nechybí tak linie hrané na Floexův velmi blízký, stěžejní nástroj - klarinet, ani laborování mezi žánry - experimentální roviny tak snadno proplouvají do ambientu, či downtempa. Neméně důležitou funkci zde mají i předtočené ruchové sekvence a smyčky.
Na violoncello, violu da Gamba a ehru Dvořáka doprovází Tomáš Jamník, s vokály vypomohli Bára Kratochvílová (duo DVA) a Miloš Dvořáček. O finální mastering se již tradičně postaral osvědčený Matouš Godík (ZKA4T).
redakce 24.11.2024
Petra Mazocha a Jiřího Libánského spojuje piano, obrazotvornost a touha nechat hudbu svobodně promlouvat.
redakce 24.11.2024
Nahrávka sa nesie zväčša v pomalšom tempe, má popovú štruktúru, ale ozvú sa občas aj džezové ši swingové vplyvy.
redakce 22.11.2024
Desku propojuje tématická linka vyhlížení nějakého bodu zlomu, který už přece jistě musí nutně nastat - jak v lokálním, osobním, tak i celosvětovém měřítku.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.