redakce | Zprávy / Pozvánky | 27.06.2019
Výstava fotografií French Touch zachycuje 100 let elektronické hudby ve Francii od 1. světové války až po současnost. Zahrnuje výběr obrázků z úspěšné londýnské výstavy, která získala dobré recenze v britském tisku, The Guardianu, DJ Magu, Mixmagu a Time Out, a také některé fotografie z knihy Plastic Dreams (Olivier Degorce - Headbangers Publishing).
Výstava dokumentuje DJs, umělce, návštěvníky a klíčové postavy francouzské elektronické hudby. Mezi hvězdy patří Laurent Garnier, Jack de Marseille, Disco Club Black Devil, I: Cube, Gilb’r, Jayhem (Kojak), Chateau Perché, Pierre Schaeffer, Pierre Henry, Luigi Russolo, Edgard Varese, Maurice Martenot, Milan Kober , DJ Yellow, Bob Sinclar, Etienne de Crecy, Cassius, DJ Cam, Jean-Jacques Perrey, Bernard Szejner, Daft Punk, DJ Sextoy, Chloe, MC Solaar, Jean Jacques Birgé, Jean-Michel Jarre, Jerry Bouthier, DJ Paulette a další, ale i fotografie přímo z festivalu Chateau Perché.
Dokumentuje kulturu, oslavuje některé postavy, které formovaly životní styl spojený s klubovou scénou. Málokdo si uvědomuje, že francouzská elektronická hudební tradice sahá do období před 100 lety, k experimentování Maurice Martenota, Luigiho Russola a Edgarda Varese během a po druhé světové válce. V pozdních dvacátých létech Martenot vynalezl prototyp syntezátoru. V další vývojové etapě Musique concrète užíval technologie magnetické pásky. Tehdy se věřilo, že hudba budoucnosti bude psaná přímo pro rádio. V Paříži se německý nejslavnější elektronický průkopník Stockhausen stal žákem Schaeffera a Henryho.
Od Stockhausena vede odkaz na Can a Kraftwerk a vliv skupiny Kraftwerk na Afriku Bambaataa, Arthura Bakera a Juana Atkinse, aby se logicky spojila dnešní elektronická klubová hudba s poválečnou jazzovou Paříží. Francouzská elektronická hudba ovlivnila v šedesátých letech i generaci populárních a avantgardních hudebníků po celém světě: Jean-Jacques Perrey, The Beatles, San Francisco Tape Music Center, White Noise a BBC Radiophonic Workshop. Když Acid house a techno explodovaly v pozdních osmdesátých letech, některá z největších jmen na evropské scéně byla francouzská. Laurent Garnier, Gilbr a Jack de Marseille hráli novou hudbu v rádiích i klubech.
Francouzská klubová kultura vyrostla z uměleckých komunit, které navštěvovaly její bary, kavárny a taneční sály. Mnoho černých hudebníků se rozhodlo začít bydlet v Paříži hned po první světové válce. Oblast kolem dolního toku pařížské umělecké čtvrti v Montmatre se stala známou jako Black Montmatre.
V devadesátých letech minulého století byla produkce nezávislých labelů spojena s tradicemi Francie v jazzu, hip hopu, diska a africké hudbě s elektronickou hudbou. Nezávislí jako F Com, Versatile, Yellow Productions (a později) Infiné, Ed Banger, Institubes a Kitsune, stejně jako majitelé jako Virgin a Barclay, osvítili novou školu producentů. Umělci jako Daft Punk, La Funk Mob, Chris the French Kiss / Bob Sinclar, Cassius, Etienne de Crecy, Daft Punk, Air, David Guetta, Justice, Mehdi, Sebastian a mnoho dalších se poté stali globálními hvězdami.
Movefestival, Noise of Art, Our History/ Red Gallery a Cross Club uvádějí:
Fotografickou výstavu - French Touch - 100 years of French Electronic Music
29. 6. 2019 Cross Club, Praha
Movefestival, Noise Of Art a Cross Club uvádějí:
Château Perché Warm Up Festival
29. 6. 2019 18:00
Cross Club, Praha
fb událost
foto © Olivier Degorce, Courtesy - Headbangers Publishing
redakce 28.11.2024
Její současné hudební projekty jsou inspirovány erozí, pomalostí, mikroskopičností a fiktivním středověkem.
redakce 27.11.2024
Britská herečka a zpěvačka, známá svým syrovým projevem a hudbou oscilující mezi intimními baladami a temným ambientem, vystoupí poprvé u nás.
redakce 27.11.2024
Schwarzprior oznámili, že jejich nadcházející koncert bude jejich posledním, vrcholem jejich cesty.
redakce 27.11.2024
Přestává být patrné, jestli máme tu čest s kapelou ladící nástroje mezi písněmi, anebo s chytře uvažujícími následovníky Stravinského.
redakce 26.11.2024
Než založili duo Walter Frosch, pojmenované po legendě fotbalových St. Pauli, brázdili Evropu se svou hardcore/noise rockovou kapelou YC-CY.
redakce 25.11.2024
Duo tvoří originální živá vystoupení, kde kombinuje hudbu, vizuální efekty a vlastní nástroje.
redakce 25.11.2024
Brněnskou scénu ovládnou melancholické melodie, nasáklé reverbem, spojené s výraznými syntezátorovými linkami.
redakce 23.11.2024
Procítěné balady, jedinečný hlas a taky humor, se kterým se Alex Warren obrací do let, kdy mu nebylo do skoku. Hudba, u které se krásně sní.
redakce 23.11.2024
Podpora hudebního sektoru proběhne v tematických okruzích hudební export, prostory pro živou hudbu a digitální oběh a zapojení publika.
redakce 22.11.2024
Jejich kytarový zvuk čerpá jak z odkazu Joy Division, tak i ostrovních současníků Fontaines D.C., Idles nebo Shame.