redakce | Zprávy / Pozvánky | 04.11.2016
Francouzské duo Fureau Keel VriL & Vi-khanh Chau vychází nejen z industriálního zvuku, ale z industriální estetiky obecně - s důrazem na kritickou práci s "kódem" a "reinterpretaci" či "dekonstrukci" významových forem. V souladu s touto tradicí (která je obecně vzato také tradicí radikální moderní poezie) pak umělci staví svou tvorbu proti "strašnému stroji vnějšku, který vytváří nesmyslná pravidla" a vyjadřují pozici nestabilního subjektu, jenž cítí nesoulad s realitou. Toto kvazifilosofické pozadí se v hudební produkci dua projevuje kolážováním sonických struktur, idiomatičností útržků různých zvukových kódů, jejichž prostřednictvím se "noříme hluboko do zneklidňujícího vesmíru", a také dnes ne právě typickým využitím slova jako nositele antiumělecké kritiky.
Za projektem Augiášův sonický chlév stojí trojice zvukových umělců z pražského livecodingového uskupení Kolektiv, v němž se sdružují elektroničtí hudebníci a tvůrci algoritmických vizuálů využívající jako uměleckou metodu živé psaní kódu. Jiří Rouš (aka Jrzn), Katarína Gatialová (aka Jano Doe) a Michal Cáb (aka Cabowitz) prozkoumávají praxi livecodingu na platformě analogových modulárních syntezátorů. Jiří Rouš hraje s Davidem Šmitmajerem ve skupině Inocenc a nedávno se k nim připojila i Katarína Gatialová, která mimoto působí jako nezávislá kurátorka a grafická designérka. Michal Cáb je známý jako audiovizuální a intermediální umělec, který se zaměřuje mj. na práci s aplikací Pure data.
Pražská formace Fokume, hrající v sestavě Luboš Svoboda (groovebox, syntezátor, páskové manipulace, kytara), Vítězslav Špalek (trumpeta, elektrické varhany), Jakub Pech (baskytara) a Jakub Plachý (bicí), se pohybuje na žánrovém poli mezi noise rockem a improvizací, na Bandcampu skupiny ale najdeme i tagy "postnoise" a "krautrock" a také prohlášení: "Češem hřívu koní, kteří si zvrací do zadku." Umělectví, intelektuálství a trocha zlomyslnosti se zde, jak se zdá, pokoušejí najít extrémní výraz (v němž se "všechno boří a staví znova"). Jinak se ale mimohudebními informacemi šetří. Fokume důsledně zveřejňují záznamy ze všech zkoušek i koncertů.
A2+:
Fureau Keel VriL (fr)
Support: Augiášův sonický chlév + Fokume
4. 11. 2016 20:00
Punctum, Praha
www.facebook.com/events/1690435171284902
www.facebook.com/Advojka
redakce 25.11.2024
Duo tvoří originální živá vystoupení, kde kombinuje hudbu, vizuální efekty a vlastní nástroje.
redakce 25.11.2024
Brněnskou scénu ovládnou melancholické melodie, nasáklé reverbem, spojené s výraznými syntezátorovými linkami.
redakce 23.11.2024
Procítěné balady, jedinečný hlas a taky humor, se kterým se Alex Warren obrací do let, kdy mu nebylo do skoku. Hudba, u které se krásně sní.
redakce 23.11.2024
Podpora hudebního sektoru proběhne v tematických okruzích hudební export, prostory pro živou hudbu a digitální oběh a zapojení publika.
redakce 22.11.2024
Jejich kytarový zvuk čerpá jak z odkazu Joy Division, tak i ostrovních současníků Fontaines D.C., Idles nebo Shame.
redakce 22.11.2024
Sedm různých klubů se spojilo, aby v jeden večer naservírovalo svým návštěvníkům bohaté koncertní menu.
redakce 21.11.2024
Jejich hudba kombinuje avantgardu s útulností, kakofonii s melodií a jazykové propasti s krásou.
redakce 21.11.2024
Clock DVA neúnavně pokračují v nahrávání své hudby a uvádění odvážných audiovizuálních postcyberpunkových projektů.
redakce 20.11.2024
Po jarním vyprodaném koncertu ve Foru Karlín nyní zamíří v rámci svého turné Miss Possessive do největší české haly.
redakce 20.11.2024
Husův sbor zaplní abstraktní, rozostřené, kvadrofonní textury legendy německé elektronické scény Jana Jelinka.