Foto: Barka Fabiánová | Galerie | 12.07.2022
Neděle, poslední den festivalu v Rudolstadtu. V portugalštině existuje slovo saudade, které označuje určitou melancholii a smutek po nečem krásném. A tenhle pocit se mi pomalu vkrádal do mysli i v neděli. I když hráli veselí kolumbijští Cimarron a své voodoo kouzla prováděli neuvěřitelně pestří Chouk Bwa z Haiti, podpoření elektronikou The Ångströms z Belgie. Následovala bohoslužba v Roosevelta Coliera (bude i na Colours of Ostrava), který hrál místo varhan na steel kytaru a o chvilku později makedonské písně Chalgia Sound System Bandu. Ten melancholii sice prohloubil, ale když na závěr přišel obřad z alžírské pouštní oblasti Saour, který vedly dvážné ženy zahaleny v pestrých látkách jen s perkusemi , tak jsme odjížděli spokojeni. Festival v Rudolstadtu byl opět oázou tolerance, respektu a lidskosti.
Tomáš Gajdičiar 06.11.2024
Poodhrnutý závoj medzi svetom živých a mŕtvych.
Tomáš Gajdičiar 05.11.2024
Česká bludička a takmer súkromný koncert.
Zuzana Valešová 05.11.2024
Moor Mother odstavila z prevádzky.
Ivan Beneš 05.11.2024
Ocitli jsme se na pouti vesmírem, v ponorce hluboko v oceánu, v Japonsku, ve skalách jiné planety...
Tyn Týna 05.11.2024
Premiéra skladby ze čtvrttónů ve Dvořákovce, kde dirigoval i on sám, Karel Ančerl.
Anna Baštýřová 04.11.2024
Předkoncert festivalu Alternativa v Trojském zámku.
Zuzana Valešová 04.11.2024
Večer všetkých svätých rozoznelo steny zrekonštruovaného barokového kostola izraelské jazzové trio Shalosh.
Tomáš Gajdičiar 04.11.2024
Metalcoreový zážitok, kde sa podlaha len tak nešetrila.
Jakub Koumar 03.11.2024
Najednou ticho.
Ivan Beneš 03.11.2024
Tento koncert byl pro mě jedním z největších hudebních zážitků, nejenom letošních.