redakce | Zprávy / Nové desky | 28.09.2020
Svou identitu po tajemném jarním vstupu na hudební scénu odhalila Krajina Ró. Vznik kapely inicioval kapelník legendární skupiny Jablkoň Michal Němec a mezi jeho spoluhráči nechybí ani o čtyři desítky let mladší kytarový talent Tomáš Frolík a zpěvačka Anna Břenková. Součástí kapely složené z pěti výrazných osobností jsou dále zkušení hráči Michael Nosek na bicí a Johnny Judl Jr. na baskytaru.
Videoklip k pilotnímu singlu natáčeli herci, hudebníci a filmaři Matěj Vejdělek a Ondřej Mataj. Nahrávalo se ve starobylých prostorách sklepního baru Café Club Míšeňská na Malé Straně v Praze. „Hotel Blázen je jedním z mála hotelů, na* který nedolehly problémy s návštěvností, přesto má díky své bezedné kapacitě připravený pokoj pro každého. Někteří hosté jsou už stálými zákazníky, jiní přicházejí a zase odcházejí. Z těch nestálých se pak mnozí vrátí, ale jsou i takoví, které v Hotelu Blázen už nikdy nikdo neuvidí. Hrdina našeho příběhu se rozhodl zbláznit, ale nakonec jen tak pobyl, poseděl a zase šel dál,“* dodává Michal Němec, který se v Krajině Ró snaží zůstat spíše v pozadí. „Nechci kapele kazit věkový průměr,“ říká ostřílený hudebník z Jablkoně okouzlený kytarovým uměním Tomáše Frolíka. Tento sedmadvacetiletý kytarista na sebe už dříve upozornil jako frontman The Bladderstones nebo v kapelách Livin Free a kapele Sabiny Křovákové. Kromě konzervatoře sbíral zkušenosti i u respektovaných hráčů Robbena Forda a Marcuse Millera.
Starým známým je pro Němce baskytarista z Jablkoně Johnny Judl Jr., který kromě The Bladderstones působí i v The Plastic People of Universe, ale též Michael Nosek, jenž vedle The Bladderstones je rovněž součástí kapel The Odd Gifts, Sabina Křováková, Livin Free nebo Mário Bihári & Bachtale Apsa a kromě hry na bicí se zabývá i komponováním pro svou vlastní kapelu Personal Highway. První společnou hudební zkušenost má Němec naopak se svou neteří Annou Břenkovou, která příležitostně vystupuje také s kapelami Paprsky inženýra Garina, Cermaque nebo The Shifty Grifts a působí i v projektu Loutky v nemocnici.
Debutové album Hotel Blázen vznikalo ve studiu Jámor pod dohledem zvukového mistra Ondřeje Ježka, obsahuje jedenáct písniček a vyšlo 23. října u vydavatelství Indies Scope. Pro desku je typický zvuk elektrických kytar plný efektů, melodických nápadů i nových riffů a spolehlivá rytmika. Dva barevně i dynamicky tvárné hlasy dodávají písničkám třetí rozměr prožitku a výjimečnosti. Výsledkem není folk ani bluesrock. „S trochou velké nadsázky bychom naši hudbu mohli označit třeba za light rock foxtrot,“ uzavírá Němec.
info o minulém klipu zde
redakce 22.11.2024
Desku propojuje tématická linka vyhlížení nějakého bodu zlomu, který už přece jistě musí nutně nastat - jak v lokálním, osobním, tak i celosvětovém měřítku.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.