redakce | Zprávy / Nové desky | 25.04.2021
Hudebník, malíř a grafik vystupující pod maskou a jménem Jaf 34 vydává debutové album s názvem Empty na téma koloběhu života a jeho prázdnoty.
Projekt Jaf 34 vznikl roku 2014, když umělce oslovili VR/Nobody pro spolupráci na skladbě Gone. Následně začal Jaf 34 zaznamenávat riffy, učit se samotný vznik skladeb a produkovat dema. Touha po rozšíření palety zvuku vedla k přizvání dalších hudebníků. Empty je tvořeno přesahy do post rocku, alternativního rocku i shoegaze s množstvím ambientních a synťákových ploch. „Na počátku projektu stála smrt v mojí rodině, která celou věc hodně nakopla. Vlastně jsem chtěl album zemřelému věnovat. Emoce, kterou jsem prožíval, mi stanovila i koncept, zjistil jsem ale, že je to téma hodně široké, dá se na něj nahlížet z mnoha úhlů. Ať už je to prázdnota osobní či vyprázdněnost společenská, což odráží i jednotlivé tracky a videa,“ přibližuje název alba Jaf 34.
Na desce uslyšíte vokály Vojtěcha Filipa, Jakuba Daše (Nikitin), Viktorie Marksová (Houpací koně) a Petry Hanáčkové, za bicí usedli Jirka Bendl (Manon meurt) a Oskar Pilař (ex-Peter Pan Complex), baskytary natočili Michal Hanáček (ex-Baro Chandel) a Jakub Chaba (ex-Peter Pan Complex), dále hostovali pianista Petr Voruda (ex-Baro Chandel) a David Novotný (Himalayan Dalai Lama) na synťáky. O mix a master se postaral Martin Havlen v Re-Sound studiu. „Ve výsledku to tak přirozeně fluktuovalo, až se na desce podílelo deset lidí, kteří jako dílky skládačky přesně zapadli do celého konceptu. Nicméně v současné době plánuji stálejší sestavu, aby vše odsýpalo. Pracovat s tolika hudebníky byla skvělá, ale časově náročná zkušenost. Práce zabrala i kvůli coronaviru více než tři roky. V tuto chvíli chci kapelu personálně ustálit,“ dodává Jaf 34 k plánům.
Sám Jaf 34, vyznávající futurismus, coby progresivní nastavení mysli, skrývá svou identitu pod zrcadlovou maskou symbolizující reflexi okolního světa v tvorbě. Zároveň vyzývá posluchače, aby nevztahovali svou pozornost na povrchní záležitosti - jakou může být fyzický vzhled.
redakce 22.11.2024
Desku propojuje tématická linka vyhlížení nějakého bodu zlomu, který už přece jistě musí nutně nastat - jak v lokálním, osobním, tak i celosvětovém měřítku.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.