redakce | Zprávy / Pozvánky | 06.02.2020
Takřka čtyři roky trvalo než elektropopová diva Jessy Lanza ohlásila návrat na hudební scénu. Novou, zatím nepojmenovanou deskou naváže na silný debut Pull My Hair Back z roku 2013 a o tři roky mladší, skvěle přijatou nahrávku Oh No. V MeetFactory své něžné songy představí ve čtvrtek 5. března 2020.
Jessy Lanza je dcera dvou hudebníků, muzice se tak věnovala od dětství, hrála na piano a klarinet, studovala klasický jazz na Concordia University a byla učitelkou hudby. Během své kariéry stihla vystoupit po boku Caribou. DJ Rashada nebo nahrát vokály pro The Galleria, projekt house producenta Morgana Geista. Minimalistický subtilní pop. Propojení tradiční taneční hudby s progresivní elektronikou. Retro estetika se současným zvukem. Vedle toho je kanadská zpěvačka označována po boku FKA twigs nebo Kelely za naději současného a alternativního R&B. Její unikátní postavení na popové scéně podtrhuje, že dosavadní dvě alba vydala na Hyperdubs Records, nezávislém labelu, který podporuje progresivní a experimentální taneční hudbu. Na začátek roku 2020 ohlásila po téměř čtyřleté pauze vydání nové nahrávky a vzbudila tak mezi fanoušky velká očekávání. Přesné datum zatím není známo, Jessy prozradila jen opětovnou spolupráci s Jeremy Greenspanem ze spřízněných Junior Boys. S novinkou se vydává na evropské tour, při kterém zavítá i do smíchovské továrny.
soutěž (pro registrované) o dvě vstupenky na pražský koncert Jessy Lanza probíhá do 2. března 2020 zde
Svou druhou deskou Oh No (2016) vzala dech kritikům, sbírala pochvalné recenze a zabodovala ve významných žebříčcích. Pozdvižení však Jessy Lanza způsobila už svým debutem Pull My Hair Back (2013). Oh No je ceněné především za silné, byť aranžemi obnažené songy s na první poslech rozpoznatelným rukopisem, který přes intenzivní emoce nesklouzává ke klišé či kýči. Otisklo se do něj i její zalíbení v osmdesátkovém japonském synth popu, který reprezentuje např. kapela Yellow Magic Orchestra. V textech bojuje s každodenními úzkostmi a stresem a dokáže tak citlivě a s určitou mírou roztomilosti bodnout do běžných problémů současné generace. Ostatně její autentický a skromný projev bez manýr patří mezi devízy, díky kterým si získala srdce posluchačů.
redakce 23.11.2024
Procítěné balady, jedinečný hlas a taky humor, se kterým se Alex Warren obrací do let, kdy mu nebylo do skoku. Hudba, u které se krásně sní.
redakce 23.11.2024
Podpora hudebního sektoru proběhne v tematických okruzích hudební export, prostory pro živou hudbu a digitální oběh a zapojení publika.
redakce 22.11.2024
Jejich kytarový zvuk čerpá jak z odkazu Joy Division, tak i ostrovních současníků Fontaines D.C., Idles nebo Shame.
redakce 22.11.2024
Sedm různých klubů se spojilo, aby v jeden večer naservírovalo svým návštěvníkům bohaté koncertní menu.
redakce 21.11.2024
Jejich hudba kombinuje avantgardu s útulností, kakofonii s melodií a jazykové propasti s krásou.
redakce 21.11.2024
Clock DVA neúnavně pokračují v nahrávání své hudby a uvádění odvážných audiovizuálních postcyberpunkových projektů.
redakce 20.11.2024
Po jarním vyprodaném koncertu ve Foru Karlín nyní zamíří v rámci svého turné Miss Possessive do největší české haly.
redakce 20.11.2024
Husův sbor zaplní abstraktní, rozostřené, kvadrofonní textury legendy německé elektronické scény Jana Jelinka.
redakce 18.11.2024
Witch’n’Monk vytvářejí v nejlepším smyslu ztřeštěnou fúzi několika žánrů pro flétnu, vokál a kytaru.
redakce 17.11.2024
Toto vystoupení splétá hudební materiál ze nové stejnojmenné desky, živé vizuály, scénický design s prvky rituálu.