redakce | Zprávy / Nové desky | 11.07.2016
Od chvíle, kdy jsem se rozhodl natočit skladby, nehodící se do zamýšleného finále mojí sci-fi EP trilogie, uplynuly čtyři roky. Tehdy mě ani nenapadlo, že si tenhle vedlejší produkt vyžádá víc peněz, času a úsilí než oba předchozí nedotažené hudebně-sociologické pokusy EP Enneagram (2011) a Urbi et Orbi (2012) dokupy. Přitom jsem původní seznam skladeb úplně změnil a zkrátil z šesti položek na tři nejlepší. Upustil jsem taky od původního záměru získat čas pro dokončení posledního dílu triptychu a kontraproduktivního přístupu "nenahrávej nic, co nedáš sám na koncertě". Zůstal jen název Sběrné surovosti a snaha o životní výpověď drtící kosti v kloubech.
Podvědomě jsem ale koncepčně zjevně myslet nepřestal. Každá ze skladeb totiž zastupuje určitou životní etapu, kterou jsem si v uplynulých čtyřech letech prošel. Úvodní V Noře jsem dokončoval v době, kdy jsem byl po škole dlouhodobě nezaměstnaný a nesmířený s rozchodem. Text k prostřední skladbě Říjen je nejstarší. Vznikl ještě za studií. Přesto zcela jasně pojmenovává můj následný postupný příklon k anarchismu a neomarxismu. A konečně poslední Upřímnou soustrast jsem věnoval všem, které práce namísto od strádání osvobodila od života.
Tolik práce a času jako složit hudbu a napsat texty mi daly sehnat (či spíš uhnat) schopného a chápavého producenta a mít ho z čeho zaplatit. Jako nejlepší volba se ukázal můj letitý virtuální kamarád Tonda "Seabeast" Smrčka (Rise of Surya, The Corona Lantern). Bez jeho vkladu by Sběrné surovosti ani zdaleka nebyly tak surové jako teď.
Bývá zvykem na EP navázat plnohodnotným albem. Nic takového ale rozhodně nechystám. Jako "nemrtvá nekapela" Anthropoid už jsem řekl všechno, co jsem říct chtěl. Nevím, co ještě dodat. Proto se moje první vážně míněné EP stane taky mým posledním. Brzy sice začnu vyjednávat menší emisi "Surovostí" na vinylu. Tu ale, prosím, nepokládejte za víc než pozornost na rozloučenou pro nejbližší přátele a těch pár dalších fanoušků, které ještě jménem neznám. Do té doby si celé EP Sběrné surovosti stejně jako starší kusy můžete stáhnout na bandcampu za cenu, jíž si sami určíte. Cokoliv zaplatíte, poputuje tak jako dříve na konto o. s. Nový prostor.
tz: Jan Hamerský / Anthropoid
redakce 22.11.2024
Desku propojuje tématická linka vyhlížení nějakého bodu zlomu, který už přece jistě musí nutně nastat - jak v lokálním, osobním, tak i celosvětovém měřítku.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.