redakce | Zprávy / Festivalové | 18.10.2022
Třiašedesátý ročník Mezinárodního filmového festivalu BRNO16 v sobotu večer předal ocenění vítězným filmům. „Jsme velmi rádi, že po několika letech proběhl ročník bez nejrůznějších omezení, za přítomnosti autorů a autorek z celého světa. Vydařila se také účast hostů a hostek ze spřátelených filmových festivalů,“ komentuje Milan Šimánek, ředitel a dramaturg BRNO16. Hlavní cenu udělila pětičlenná mezinárodní porota krátkému filmu Přijdou moji rodiče? režiséra Mo Harawe. Hlasující odůvodňují své rozhodnutí takto: „Porota uděluje hlavní cenu filmu pozoruhodnému na všech úrovních – s Bressonovskou strohostí představuje neúprosné rozvíjení tragédie současné i klasické.“ Kromě hlavní ceny udělila také Čestná uznání snímkům Kdekoliv, Toothless, Sierra, Neonový fantom, Nebeské trumpety a Strigov.
Krátké filmy mezinárodní soutěže hodnotila také Studentská porota FAV. Cenu za snímek Lovecký den si převzal režisér, scenárista a kameraman Alberto Seixas. „Rozhodli jsme se vybrat titul ze všech soutěžních filmů pravděpodobně nejkratší, ale pro svůj minimalismus nápadně okouzlující. „Hunting day“ je za jeden den natočená dadaistická hříčka, která na ploše necelých tří minut zdatně snoubí absurdní humor s podmanivým vizuálem analogového filmu. Zrak hlavního hrdiny tušeného kdesi za hledáčkem kamery se upíná k bizarní herecké performanci jediné diváky spatřené postavy díla, jejíž (ne)všední konání v imerzivní atmosférou čišícím okolí polorozbořeného vesnického domu vyústí ve zcela odzbrojující a nápaditý závěr. Vypointovaností a originalitou tohoto finálního „plot twistu“ se nemůže pyšnit dost možná žádný jiný ze soutěžních filmů a bylo to ostatně právě toto féerické vyústění díla, které nás nakonec jednohlasně utvrdilo v jeho právu na cenu studentské poroty.“
V soutěži Československá 16 udělila tříčlenná mezinárodní porota cenu snímku Sestry režisérky Andrey Szelesové: „Formálně i dějově dobře vystavěný film, který má odvahu vyprávět osobní příběh, jenž svou zajímavou zápletkou dokáže v divákovi vyvolat povznášející pocit. Organické a inovativní využití folklorních motivů ukazuje, jak skvěle bylo v celém filmu nakládáno s metaforami.“ Svoji cenu udělili také festivaloví diváci prostřednictvím hlasování, a to snímku Poslední dny léta, který režírovala Klaudia Kęska.
redakce 19.11.2024
Důmyslně orchestruje zvuk, vizuální prvky, materiály, fyzikální jevy a matematické pojmy do strhujících živých představení a instalací.
redakce 18.11.2024
Od začátku je také provázely chytré a sociálně kritické texty. Na festivalu Mighty Sounds vždy obstarávali jeden z hudebních vrcholů daného ročníku.
redakce 17.11.2024
James Brandon Lewis, Kamasi Washington, Mammal Hands, Joe Sanders, Adam Ben Ezra a další, celkem třináct koncertů velkých světových jazzových hvězd.
redakce 16.11.2024
Festival propojuje různorodé umělecké formy a prostředí na pomezí umění, pohyblivého obrazu, hudby, teorie i dlouhodobých spoluprací a rezidencí.
redakce 14.11.2024
Třicátý ročník královéhradeckého festivalu přivítá i Fontaines D.C. nebo Slipknot.
redakce 14.11.2024
Druhá zastávka série odehrávající se v sakrálních stavbách přiveze dva interprety experimentující s kytarou jako komplexním nástrojem pro tvorbu zvuku.
redakce 14.11.2024
Ment se zaměřuje na podporu nových talentů a vytváření příležitostí pro networking v rámci hudebního průmyslu.
redakce 13.11.2024
Festival Next otvorí vo Veľkom koncertnom štúdiu Slovenského rozhlasu audiovizuálny umelec Robert Henke s dielom CBM 8032 AV.
redakce 11.11.2024
Hlavní myšlenkou je zvýšit povědomí o nových, mladých, progresivních kapelách a zajímavých projektech domácí hudební scény.
redakce 10.11.2024
Fontaines D.C. je jedna z mála mladých gitaroviek, ktorá dokáže vypredávať desaťtisícové haly a byť headlinerom veľkých festivalov.