redakce | Zprávy / Nové desky | 08.05.2015
Hned dvě zajímavosti a lahůdky z dějin českého industriálního undergroundu vydal v uplynulých týdnech neúnavný pátrač po stopách této až nečekaně silné domácí scény, internetový label CS Industrial. Poslechněte si, jak to "skřípalo" kapele Psychotic Container a co za dob totality vyprodukovala jistá "kapela" stvořená jen jako hlukový doprovod pro jednu z dávných normalizačních komedií.
Pokud se má v případě kapely Psychotic Container vyslovit slovo industrial, musíme zároveň jedním dechem říci také experiment. Toto kompilační album je totiž mimo jiné nádhernou ukázkou toho, jak pracovat s různými přednatočenými smyčkami, samply, psycho zvuky a dalšími a skládat je do psychedelických, a jak je industrialu často vlastní, spíše potemněle až odosobněně působících songů či chcete-li tracků. Výsledek? Neobyčejně působivé zvukové sestavy, doplněné občasnými živě doplněnými deklamacemi, hraním a hlomození členů kapely. Jak vzpomínají sami aktéři, kapela vznikla ve Společnosti Absurdní Reality (SAR), která se ustavila už před listopadem 89. Základem činnosti byly happeningy a ona radost ze setkání, improvizace a experimentu a barevnost z toho všeho pocházející je hodně slyšet i na tomto albu. "Koncerty byly časo-rámcově určeny přednatočenými páskami a videoprojekcí, pár textů a jinak improvizace," zní vzpomínky členů Psychotic Container.
Zajímavě zní i popis vybavení jejich studia: homemade "mršič" jako základ zvuku kapely + přednatočené pásky, samply fónické poezie (např. Ladislav Novák), naživo ještě používali plechy a ozvučené pružiny + trubka + bicí a voice přes "mršič". Druhým projektem na kompilaci je Avenida Fontes Pereira de Melo, který je prací Lajdoše a toto zvukové pásmo bylo použito k videoprojekci na domácí výstavě Na hlíně.
Disharmonic Nonet - skupina vytvořená pouze pro natáčení normalizační komedie V podstatě jsme normální, jediný známý účinkující je herec Zdeněk David. Hudbu pro film složil Petr Hapka, ale jestli složil i toto není známo.
CS Industrial
www.csindustrial1982-2010.bandcamp.com
www.facebook.com/CSIndustrial19822010
www.csindustrial19822010.blogspot.cz
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.
redakce 21.10.2024
Spolu s albem dnes vychází také videoklip k druhému singlu z alba – písni Ulici bičuje déšť.
redakce 18.10.2024
Kolekce skladeb je oproti předchozím výstupům méně zvukově agresivní, místy až písničková. Klang-und-Krach.
redakce 16.10.2024
Album Vilma skúma témy času, spomienok a medzigeneračných vzťahov.
redakce 16.10.2024
Písnička je čisté dark country a z velké části se inspiruje atmosférou první řady TV seriálu True Detective.
redakce 15.10.2024
Bláznivé a groteskné syntetizátorové objatie s dadaistickým textom je venované Hudbe.