redakce | Zprávy / Pozvánky | 18.09.2015
V roce 1978 vyšel v Německu knižní bestseller My děti ze stanice ZOO. O tři roky později vznikl stejnojmenný film v režii Uli Edela. Nyní se v ústeckém Činoherním studiu pokusí režisér Michal Skočovský převést syrovou zpověď mladé heroinistky Christiane F. na divadelní jeviště.
Když na konci sedmdesátých let kniha v Německu vyšla, uštědřila společnosti direkt podobně velký, jako v minulosti Goetheho novela Utrpení mladého Werthera. Zatímco ale Utrpení mladého Werthera silně ovlivnilo oblékání přecitlivělých mladíků a tak trochu způsobilo vlnu většinou demonstračních sebevražd, kniha My děti ze stanice ZOO poukázala na stoupající oblibu heroinu, a z heroinové závislosti dokonce v určitých kruzích udělala módní záležitost. V Německu vydání knihy rozproudilo i debatu o důvodech, proč lidi vlastně berou drogy. Skončila totiž jedna éra. Hippies, kteří užívali LSD, aby si rozšířili vědomí, už nikoho nezajímali. Vrstevníci Christiane k drogám přistupovali z druhé strany. Heroin se pro ně stal průvodcem na cestě k nevědomí, zapomnění a punkové sebedestrukcidle hesla No Future.
Z projektu Christiane F. a Alexandra Hackeho Sentimentale Jugend.
Režisér Michal Skočovský obsadil do hlavních rolí pro ústecké publikum zatím neznámé tváře. Christianu F. hraje Veronika Soumarová a Detlefa Lukáš Černoch. Ve výběru scénické hudby ale Skočovský vsadil na osvědčeného skladatele Činoherního studia – Ondřeje Švandrlíka. Ondřej Švandrlík je mozkem noiserockových Nauzea Orchestra, současně však vytvořil hudbu pro představení mnoha českých divadel. Mimo zmíněné Činoherní studio např. pro Pařízkovu Komedii, spolek Kašpar, Klicperovo divadlo nebo Divadlo Petra Bezruče.
Christiane F. se stala v osmdesátých letech součástí berlínské scény, pro kterou se vžilo označení Geniale Dilletanten. Se svým tehdejším partnerem, Alexandrem Hackem, baskytaristou industriálních pionýrů Einstűrzende Neubauten, tvořila skupinu Sentimentale Jugend. Ondřej Švandrlík při tvorbě hudby k představení cíleně čerpal právě i z odkazu Neubautenů a německé nové vlny.
Činoherní studio Ústí nad Labem:
My děti ze stanice ZOO
www.facebook.com/CINOHERNI.STUDIO
www.cinoherak-usti.cz
foto © Kristýna Císařová
redakce 22.11.2024
Jejich kytarový zvuk čerpá jak z odkazu Joy Division, tak i ostrovních současníků Fontaines D.C., Idles nebo Shame.
redakce 22.11.2024
Sedm různých klubů se spojilo, aby v jeden večer naservírovalo svým návštěvníkům bohaté koncertní menu.
redakce 21.11.2024
Jejich hudba kombinuje avantgardu s útulností, kakofonii s melodií a jazykové propasti s krásou.
redakce 21.11.2024
Clock DVA neúnavně pokračují v nahrávání své hudby a uvádění odvážných audiovizuálních postcyberpunkových projektů.
redakce 20.11.2024
Po jarním vyprodaném koncertu ve Foru Karlín nyní zamíří v rámci svého turné Miss Possessive do největší české haly.
redakce 20.11.2024
Husův sbor zaplní abstraktní, rozostřené, kvadrofonní textury legendy německé elektronické scény Jana Jelinka.
redakce 18.11.2024
Witch’n’Monk vytvářejí v nejlepším smyslu ztřeštěnou fúzi několika žánrů pro flétnu, vokál a kytaru.
redakce 17.11.2024
Toto vystoupení splétá hudební materiál ze nové stejnojmenné desky, živé vizuály, scénický design s prvky rituálu.
redakce 15.11.2024
Vystoupí ve Foru Karlín, kde se představí v rámci svého evropského tour k padesátiletému výročí alba Horses.
redakce 15.11.2024
Poetické písně zahrnují jak klasický pop, tak lo-fi elektroniku, přesto vždy zní zranitelně, upřímně a autenticky.