redakce | Zprávy / Pozvánky | 27.09.2024
V pondělí 30. září v 18:00 zahájí novou sezónu Kampusu Hybernská velká výtvarná událost: dvojitá vernisáž Vladimíra Skrepla a Jiřího Petrboka. Jen dva dny poté proběhne na půdě Kampusu společná akce Univerzity Karlovy a Pražského magistrátu UniKátní START, kterým slavnostně odstartuje nový akademický rok 2024/25.
Výstava Vladimíra Skrepla nazvaná Esoterická pauza představí v jedné z jeho největších výstav vůbec rozsáhlý soubor děl ze soukromých sbírek i od samotného autora. Jeden z nejvlivnějších umělců své generace a někdejší pedagog na Akademii výtvarných umění v Praze ukáže v Kampusu osobitá, v některých případech také dosud neviděná díla, která dávají nahlédnout do jeho unikátního uměleckého stylu. Svou nevázaností, nevybíravým a drzým rukopisem, který si často nebere žádné servítky, ovlivnil Vladimír Skrepl celou řadu umělců. „Skreplovo dílo není pro každého. Je odvážné a nekompromisní, mnohokrát až brutálně upřímné. V mnoha ohledech připomíná nejsilnější světové talenty posledních desetiletí a zasloužilo by si více pozornosti i mimo českou uměleckou scénu. Na první pohled může jeho tvorba působit hrubě, dokonce krutě. Jakmile však člověk pronikne pod povrch těchto prvních dojmů, objeví upřímnou pravdivost,“ říká Filip Kazda, který je společně s Michalem Štochlem kurátorem výstavy.
„Výstava představuje Skreplovo dílo v širším kontextu, nikoliv retrospektivně. Výběr děl z posledních tří dekád zahrnuje i taková, která byla veřejnosti představena jen zřídka. Tento výběr nejen rekapituluje umělcův odkaz, ale také ho vrací k zapomenutým vzpomínkám a nabízí celkovou kontemplaci jeho tvorby,“ dodává Michal Štochl.
Site specific výstava Jiřího Petrboka zkoumá nově staré přístupy. Alegorii marnosti polarity světa blahobytu v konzumu, válčení a hledání sebeurčení v tématech přesahujících člověka. Petrbok představí v Kampusu zcela novou sérií prací, které nehledají řešením, ani odpovědi na závažné otázky, pouze parafrázují a odráží nepřetržitou mediální reflexi světa v autorově tvorbě.
„S Jiřím Petrbokem jsme již delší dobu vedli dialog o významu umění, jeho přínosu a hledání cest na tomto poli. Realizace této výstavy byla pro nás jako kurátory logickým a vzrušujícím krokem, plným očekávání výsledných děl, ale i samotného procesu, který je častokrát zajímavým příběhem,“ říká Michal Štochl, který je společně Filipem Kazdou kurátorem výstavy. „Oproti předcházejícím Petrbokovým výstavám se hledání nové formy i obsahu stalo hlavním záměrem, procesem. Výstava představuje cestu a proces práce. Od obrazu s trsem banánů, na který Petrbok náhodně narazil v obchodě s ovocem a zeleninou, až po zlaté bytosti v „krajině“ z masa. Banány se staly prvním impulsem, který přerostl v celé téma a barevnou paletu. Zlatá barva, která ho díky tomu začala fascinovat, formovala nový celek, z něhož vycházejí nové principy, mytologické charaktery a hloubka jeho maleb,“ dodává kurátor.
redakce 22.11.2024
Jejich kytarový zvuk čerpá jak z odkazu Joy Division, tak i ostrovních současníků Fontaines D.C., Idles nebo Shame.
redakce 22.11.2024
Sedm různých klubů se spojilo, aby v jeden večer naservírovalo svým návštěvníkům bohaté koncertní menu.
redakce 21.11.2024
Jejich hudba kombinuje avantgardu s útulností, kakofonii s melodií a jazykové propasti s krásou.
redakce 21.11.2024
Clock DVA neúnavně pokračují v nahrávání své hudby a uvádění odvážných audiovizuálních postcyberpunkových projektů.
redakce 20.11.2024
Po jarním vyprodaném koncertu ve Foru Karlín nyní zamíří v rámci svého turné Miss Possessive do největší české haly.
redakce 20.11.2024
Husův sbor zaplní abstraktní, rozostřené, kvadrofonní textury legendy německé elektronické scény Jana Jelinka.
redakce 18.11.2024
Witch’n’Monk vytvářejí v nejlepším smyslu ztřeštěnou fúzi několika žánrů pro flétnu, vokál a kytaru.
redakce 17.11.2024
Toto vystoupení splétá hudební materiál ze nové stejnojmenné desky, živé vizuály, scénický design s prvky rituálu.
redakce 15.11.2024
Vystoupí ve Foru Karlín, kde se představí v rámci svého evropského tour k padesátiletému výročí alba Horses.
redakce 15.11.2024
Poetické písně zahrnují jak klasický pop, tak lo-fi elektroniku, přesto vždy zní zranitelně, upřímně a autenticky.