Barka Fabiánová | Zprávy / Nové desky | 09.06.2017
Mladý klavírista Martin Konvička vydává spolu s Peterem Kormanem na kontrabas a Markem Urbánkem na bicí svoje první autorské album Coming Homo. Martin Konvička, původem z Přerova, je nekonformní klavírista, skladatel a odvážná mladá mysl na cestě k jazzovému Parnassu. V současné době je studentem Janáčkovy akademie v Brně, rok strávil také na rakouské Universität für Musik und Darstellende Kunst v Grazu. Je držitelem stipendia Strun podzimu pro mladé talenty a vyskytuje se po boku mnoha osobností nejen jazzové hudby. Je aktivním hráčem napříč mnoha hudebními žánry – hip-hop, soudobá vážná hudba, free jazz nebo progressive rock.
Album Coming Homo je kompilací skladeb, které vznikly v od počátku roku 2016. Zrcadlí se v nich, prolínají a navzájem inspirují všechny zásadní vlivy, které v sobě klavírista nosí – od hudby renesance a baroka až po současnou hudební tvorbu napříč žánry – od jazzu po hip-hop. Intimní zvuková paleta akustického jazzového tria Martina Konvičky umožňuje tyto různorodé hudební světy spojit v jeden koherentní celek, který je dokreslen svobodou a vkusem všech tří spoluhráčů.
Materiál byl nahrán a zmasterován v březnu 2017 v brněnském studiu Divadla na Orlí a mistrem zvuku byl Jan Košulič.
Album vyšlo digitálně v květnu 2017 na serveru Bandcamp.com a je přístupné taky na Spotify, iTunes nebo YouTube.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.