redakce | Zprávy | 22.02.2021
Před necelým půlrokem otevřel na Praze 7 vcelku netradiční record store. Na adrese poblíž Strossmayerova náměstí sídlí už dlouhé roky jedna z poboček obchodu Graffneck, který se i přes strasti s koronavirovou krizí zvládl rozrůstat a vkládat energii do místní umělecké komunity.
Dva obchody - stará legenda na Praze 7 a novější přírůstek pod železničním mostem na Smíchově - se na podzim minulého roku nově rozrostly o sekci vinylů, která je součástí letenského prostoru v ulici Janovského 15. Graffneck Records je unikátní svým hudebním zaměřením, který vychází nejen ze street culture jako takové, ale i z personálního vkusu a přehledu členů Graffneck teamu. Velká část lidí, kteří jej tvoří je hluboce a profesionálně zainteresována v elektronické a experimentální hudební scéně - jako producenti, DJs nebo žurnalistky. Jádro tvoří lidé kolem tuzemských labelů Endless Illusion, legendarní pražské darkwavevové party Rare nebo rádií Wave a Punctum. Společným jmenovatelem všech je pak sdílená vášeň pro muziku a objevování elektronických obskurit nejen současných ale i těch z dob minulých.
Graffneck Records dává výběru desek velkou péči, ať už se jedná o bazarovou sekci a nebo čerstvé novinky na poli elektronické hudby. Žánrově se rozpíná od živých tanečních rytmů do ambientních ploch a najdete zde jak klasiky z oblasti disca, acidu, house a techna, tak i tvrdší industriální nahrávky, dark-wave, ambientní elektroniku i nejrůznější odnože současných tanečních experimentů. Ovšem s jednou společnou kvalitou a tou je výrazný odklon od mainstreamové produkce a poměrně striktně kurátorovaný výběr. Výrazně zastoupenými labely jsou například brooklynští L.I.E.S. records, coldwaveoví Mannequin, Delsin records, amsterdamský Knekelhuis, archivní Music From Memory, tvrdší Veyl records nebo rotterdamský Clone, které patří zároveň s Rush Hour, k základním distributorům.
Důležitým stavebním kamenem je ale podpora lokálních a malých labelů - ať už jsou to právě domácí Endless Illusion, Harmless Youth, kazetový label Genot Centre, Unizone, FM label, Gin & Platonic nebo rave kolektiv Wrong. Neoddělitelnou součástí jsou také speciální dropy a prodejní akce spřátelené party kolem labelu Hypno808 nebo pravidelné live-streamy ve spolupráci s online Radiem Laude. Do budoucna, až to pandemická situace dovolí, se Graffneck Records těší na bezpočet release parties, které chce pořádat a unikátních spoluprací s lokální hudební a uměleckou komunitou.
redakce 18.11.2024
Od začátku je také provázely chytré a sociálně kritické texty. Na festivalu Mighty Sounds vždy obstarávali jeden z hudebních vrcholů daného ročníku.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 17.11.2024
Toto vystoupení splétá hudební materiál ze nové stejnojmenné desky, živé vizuály, scénický design s prvky rituálu.
redakce 17.11.2024
James Brandon Lewis, Kamasi Washington, Mammal Hands, Joe Sanders, Adam Ben Ezra a další, celkem třináct koncertů velkých světových jazzových hvězd.
redakce 16.11.2024
Festival propojuje různorodé umělecké formy a prostředí na pomezí umění, pohyblivého obrazu, hudby, teorie i dlouhodobých spoluprací a rezidencí.
redakce 16.11.2024
Zvuk piesne je postavený na vrstvení gitár typickom pre žáner shoegaze a pulzujúcich takmer nepočuteľných beatoch.
redakce 16.11.2024
Open call Bastl Electronic Track je výsledkem spolupráce cen s brněnským výrobcem elektronických hudebních nástrojů Bastl Instruments.
redakce 15.11.2024
Aj napriek očakávaniam a tlakom fanúšikov ešte stále nevydala album, pokračuje v rozvážnom tempe „krok za krokom, singel po singli“.
redakce 15.11.2024
Vystoupí ve Foru Karlín, kde se představí v rámci svého evropského tour k padesátiletému výročí alba Horses.
redakce 15.11.2024
Poetické písně zahrnují jak klasický pop, tak lo-fi elektroniku, přesto vždy zní zranitelně, upřímně a autenticky.