redakce | Zprávy | 15.12.2020
V pondělí 7. prosince odstartoval 9. ročník site-specific výstavy Pokoje, který se z epidemiologických důvodů přesunul do virtuálního světa.
Na webových stránkách výstavy se diváci mohou seznámit se 112 projekty studentů výtvarných vysokých škol, kteří tentokrát proměnili pokoje, ve kterých žijí a tvoří. Tříčlenná odborná porota, složená z kurátorky a historičky umění Daniely Kramerová, teoretičky vizuálního umění Andrey Průchové Hrůzové a umělce a pedagoga Richarda Loskota, vybrala pět nejlepších projektů, které získají finanční odměnu. Díky rozvolněným vládním opatřením budou oceněné projekty vystaveny od 11. do 20. prosince v Kampusu Hybernská. Tradiční formát Pokojů, který oživuje prázdné místnosti chátrající budovy v centru Prahy, byl nahrazen speciální online – Stay Home – edicí. Motivací studentů stát se součástí letošní přehlídky byla i odměna 60 000 Kč, která se rozdělí mezi šest projektů – pět z nich zvolí porota, šestého vyberou diváci.
Porota ocenila Martina Odehnala a jeho projekt Teplo domova: No home edition, na kterém se porota jednomyslně shodla. „Jako jeden z mála vystoupil z vlastních světů, zaměřil se na téma se sociálním přesahem, jenž byl nadto schopen zpracovat formou, která celkovému vyznění projektu dodala ještě závažnější a hlubší rozměr,” řekla Kamila Huptychová. Anna Benháková ve svém projektu Last Legs, v českém překladu Z posledních sil, zdařile propojila obraz s tělem a jednoduchou metaforou vyjádřila uvíznutí v bezbřehosti plynutí karanténního času. Čistota a působivost vizuální stránky podtrhla výsledný dojem, a odlišila ji tak od ostatních projektů, které se snažily o obdobné. Nekonečně ubíhající čas v domácí izolaci se stal i předmětem práce Jakuba Černého, Kateřiny Frgalové, Barbary Váňové a Veroniky Zpěvákové, jejichž nahá těla splynula s interiérem a v nadsázce se tak stala samotnými předměty. Porota v jejich případě ocenila nejen kolektivní práci, ale zejména humor a vtip, s jakým byli schopni k tématu přistoupit. Eliška Thielová pro změnu oživila zapomenuté spotřebiče z půdy a skrze světelné zdroje je dovedla přeměnit v téměř až hudební sochy. Ačkoliv se zahalení nábytku nemusí na první pohled zdát příliš inovativní, Jan Nyč a Tomáš Hoffman předvedli, že jsou schopni svůj záměr do hloubky promyslet a následně ho precizně realizovat i s přihlédnutím ke všem nezbytným aspektům – od vizuální složky až po tu textovou. Jejich konceptuální počin tak byl oceněn především za svou soudržnost a komplexitu provedení, která vyčnívala mezi ostatními projekty.
Pokoje
web výstavy
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Knihy jsou zasazeny do jedinečné expozice, která jim zároveň dává vyniknout coby uměleckým artefaktům.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
Michal Pařízek 04.11.2024
Můžete si střihnout tipovačku, koho z letošního programu LGW přivezou Heartnoize, kdo se objeví v Topolovém hájku, kdo na stránkách Full Moonu. Dvěma slovy: akce roku.
redakce 04.11.2024
Skladba, která vznikla v těžkém období, je prodchnuta melancholií a existenciální krizí ze ztráty blízkého člověka.
redakce 04.11.2024
Hrabě Orlok bude děsit ze stínů ambientního shoegazu.
redakce 04.11.2024
Příval koncertů přeruší dva večery v rámci Dne poezie, kde uvedou autorská čtení Alžběta Králová a vanjek.
redakce 03.11.2024
Aktuálny singel kidZ svojou energickosťou, posolstvom a pozitívnou náladou perfektne zapadá do dramaturgie EP RAVEn.
redakce 03.11.2024
Současná formace Gongu slibuje psychedelický zážitek, který vás přenese zpět do 60. let.
redakce 02.11.2024
Jedná se o píseň inspirovanou ikonickou, a právě rozporuplně demolovanou, brutalistickou budovou OC Dornych.