redakce | Zprávy | 08.01.2015
Tomáš Moravanský známý pod pseudonymem Panáčik je na slovenské poměry kontroverzním zjevem. Ve své tvorbě používá vlastní jazyk, vlastní pravidla, pracuje s emocemi i silnou ironií. Koncem podzimu vydal nové album Postmoderna, které avizoval singlem Banán. Před pár dny uveřejnil na youtube nový videoklip 3 Citrony.
„Text vznikal asi pol roka takým spôsobom, že som mal vedľa postele na stene nalepený papier a pero. Keď som sa zobudil zo sna, automaticky som si rýchlo zapísal, čo sa mi snívalo. Neskôr som mal veľa textového materiálu, ktorý som starostlivo vytriedil. Vznikol z toho sled udalostí, ale aj zábleskov myšlienok, z ktorých som vytvoril nový krátky sen,“ přibližuje avantgardní umělec Panáček proces psaní nové skladby.
Samotný vizuál pro videoklip natáčel Panáčik asi týden. "Bral som to ako skladačku vizuálnych kompozícií, zároveň som sa snažil dodržať jazyk albumu, ktorý by ho mal sprevádzať aj neskôr pri ďalších videách,“ říká Panáčik o dodržení integrity díla.
Panáčik pracuje konceptuálně a v případě alba Postmoderna se rozhodl pro koncepci, která přesahuje soubor písnička/videoklip. Aktuální klip 3 Citróny navazuje na připravovanou sérii krátkých filmů, ne videoklipů, které Panáček vydá k celému alba Postmoderna jako jednotný celek pod názvem Videosleep. Půjde o dílo, které nahrávku provází. „Každý môj album je súčasťou väčšieho celku, ktorého časti postupne odkrývam. Niekoľko záberov použijem aj z tohto klipu, čím neskôr môže získať niečo navyše,“ upřesňuje mladý avantgardista, který pokaždé staví vlastní svět, vytváří jeho charakter, estetiku i ideu.
Postmoderna má několik tváří. Jedna z nich je i práce s vyprázdněností díla jako takového: „Baví ma staviať veci na vyššie úrovne, rozdeľovať ich a prepájať. Kopec ľudí si myslí, že to vzniká na drogách, musím ich sklamať. Tie som nikdy nebral a priznávam, všetko robím s čistou hlavou.“
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 21.11.2024
Jejich hudba kombinuje avantgardu s útulností, kakofonii s melodií a jazykové propasti s krásou.
redakce 21.11.2024
Clock DVA neúnavně pokračují v nahrávání své hudby a uvádění odvážných audiovizuálních postcyberpunkových projektů.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 20.11.2024
Po jarním vyprodaném koncertu ve Foru Karlín nyní zamíří v rámci svého turné Miss Possessive do největší české haly.
redakce 20.11.2024
Husův sbor zaplní abstraktní, rozostřené, kvadrofonní textury legendy německé elektronické scény Jana Jelinka.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 19.11.2024
Důmyslně orchestruje zvuk, vizuální prvky, materiály, fyzikální jevy a matematické pojmy do strhujících živých představení a instalací.
Mariia Smirnova 18.11.2024
V honbě za lepším životem, který vám tu nikdo neslíbil, se platí velmi vysoká cena – cena věcí, kterých jste se museli vzdát.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.