redakce | Zprávy / Nové desky | 07.12.2024
Kapela Point of Few, která kombinuje elektronickou hudbu a pop se současným jazzem, vydala 29. listopadu na labelu Bivak Records spojeném s festivalem JazzFestBrno album nazvané Peripheral People.
Kvarteto se předloni uvedlo kritikou velmi příznivě přijatou deskou Open to Closeness, na které hostoval i klávesista Jason Lindner. Na nové desce spolupracují s britskými producenty Eddiem Stevensem (Moloko, Jana Kirschner, Druhá tráva, Marie Puttnerová, Korben Dallas ad.) a Robinem Mullarkeym, který hraje na baskytaru s hvězdami, jako jsou Jacob Collier, Jordan Rakei, Laura Mvula nebo Quincy Jones. Jinak instrumentální kapela si na desku přizvala do dvou skladeb americkou zpěvačku Allison Wheeler, v jedné skladbě pak hostuje známý český elektronický umělec Aid Kid. Album Peripheral People tak nabídne ještě větší nadžánrovost, výrazný vliv elektroniky a písničkovost.
Žánrové hranice kapela smazává i v hudbě samotné. V titulním tracku alba, Peripheral People, například absencí typického jazzového sóla. Ve skladbě A Random Passerby se najednou objeví hlas americké zpěvačky Allison Wheeler, která melodii Radima Přidala otextovala, a vyznívá místy až dream-popově. Závěr alba patři elektronice - ve skladbě Indeed Beat hostuje známý český elektronický umělec Aid Kid a celý track proplouvá vodami experimentální živě hrané elektroniky, kterou mixem geniálně vyladil Eddie Stevens. Ve skladbě Mellow Massive zaplují do vod newyorské scény a free-jazzu, balada Radiostar zase může připomenout Přidalovy kytarové vzory Bill Frisella a Juliana Lage.
Titulní track Peripheral People vychází z Přidalových kořenů v klasické kytaře a je hudebně postaven na harmonii a vedení hlasů, které společně s výpravnou melodií vytváří mimořádně naléhavou atmosféru. Allison Wheeler svým hlasem obohatila také skladbu Nashville Song, opět ze skladatelské dílny Radima Přidala, jejíž melodie a harmonie je inspirována Patem Methenym. Wheeler zde vokalizuje melodii bez textu a následně se předvede jako mimořádně citlivá improvizátorka ve společném sóle se saxofonistou Petrem Smékalem. Speed of the World je epický, až soundtrackový kus, který by se dal označit za typický zvuk Point of Few. Album uzavírá skladba Guest List, která byla vytvořená jako skeč, nabízející prostor pro producentskou práci Eddieho Stevense. Ten ji využil bohatě – výsledkem je elektronický, pozitivní, až taneční track, který by svým beatem mohl potěšit i příznivce housu.
Point of Few – Peripheral People (Bivak Records, 2024)
Bandcamp kapely
foto © Filip Kaleta, Jan Pivonka
redakce 11.12.2024
Například tancovatforhours nabízí hyperpopové vokály Klary Wodehn na pozadí hyperaktivních breakbeatů a pulzujících syntezátorů.
redakce 10.12.2024
Ve zvuku 50m znak se potkává melodický hardcore Touché Amoré, dravost Hot Water Music a mnohdy i nálada Dischord kapel poloviny 80. let nebo indie hardcore mutace desek Fucked Up.
redakce 10.12.2024
Všechny skladby vznikly v rámci projektu Beat of the Week, na který EP přímo navazuje.
redakce 09.12.2024
TransMythHuman zve na dobrodružnou výpravou do světa, kde se prastará mytologie potkává s futuristickými vizemi blízké budoucnosti.
redakce 08.12.2024
Energická a neotřelá kombinace popu, latinských rytmů, songwritingu a melodického rapu.
redakce 08.12.2024
Repertoár alba sestává především z písní, které Zuzana Navarová nahrála v posledních pěti letech svého života.
redakce 06.12.2024
Dvojica, ktorú tvoria Boo Hewerdine a Vlado Nosáľ, dubutuje na Bruuder Records. Žánrovo na hrane indie popu a folkového pesničkárstva.
redakce 05.12.2024
První deska, a rovnou best of. Vychází díky spolupráci vydavatelství Malarie Records, /|\ a 8848.
redakce 05.12.2024
Album obsahuje desať piesní v slovenčine, z ktorých každá má osobitý charakter.
redakce 03.12.2024
Cyklus Trobairitz obsahuje zhudebněnou poezii osmi jihofrancouzských autorek různých stylů a forem a představuje nám středověké ženy.