Štěpán Sukdol | Články | 23.04.2020
Joseph Mulherin alias Nothing, Nowhere ušel od svého debutu v roce 2015 pěkně dlouhou cestu. Po prvních krůčcích, které představovaly nahrávky The Nothing, Nowhere LP nebo Bummer, se vnímavý rapper představil masovějšímu publiku s deskami Reaper a Ruiner. Z ní pochází i stejnojmenná skladba, která jej proslavila a dodnes patří spolu se singlem Hammer k jeho vůbec nejpopulárnějším.
Loňskou letní tour musel Nothing, Nowhere předčasně ukončit kvůli nedobrému psychickému stavu, když se jeho panické záchvaty zhoršily natolik, že zhubl sedm kilogramů. Poté trávil většinu času ve svém oblíbeném Vermontu, který zmiňuje i v několika písních, odmlčel se na sociálních sítích a téměř se odtrhl od okolního světa. Čas krom terapií a studiu buddhismu a taoismu věnoval také skládání. EP Bloodlust, na kterém spolupracoval například s bubeníkem Blink-182 Travisem Barkerem, vyšlo na konci minulého roku, ale ke skutečnému otřesu v rapperově tvorbě došlo až před pár dny s nejnovějším singlem Death. Místo melancholických až zasněných melodií a citlivých, jemně rapovaných textů, přichází zkreslené kytarové riffy, zloba a naturalistické verše, ze kterých sálá hněv namířený vůči společnosti i sobě samému. Pocity zmaru a smutku známé z jeho starší tvorby se zde obracejí v agresivní rýmy: „I remember growing up wasn't easy, That I said that I'm a shit like a feces“ nebo „Wake up and I'm down with the sickness.“ Ty se prolínají s odkazy na skupinu Linkin Park, na níž odkazuje i aranžmá skladby.
Náladu singlu podtrhují výkřiky: „I scare myself to death, I scare myself to death.“ Nothing, Nowhere v textu mnohokrát zmiňuje vlastní nemoc nebo apokalypsu, jejímž hlavním motivem je strach, a to jak z dění ve světě, tak ze sebe samého. A jde dál, pohrává si dokonce s myšlenkou na smrt. Ovšem když už je vše kolem vzhůru nohama a smrt je opravdu blízko, pud sebezáchovy jej neopouští.
živě: Nothing, Nowhere (us)
9. 12. 2020 20:00
MeetFactory, Praha
fb událost
redakce 27.11.2024
Po vyprodané show Two Another v Café V lese se vrací do Prahy, kde představí právě vydanou desku Suburbia.
Libor Galia 26.11.2024
Torr, Axonbody. Settings. O spolupráci, vzniku alba i názvu je následující rozhovor. Křest hned.
Kristina Kratochvilová 25.11.2024
Představu pozlátka tvrdě zadupává do země špinavá realita plná absťáku, démonů, lítosti a vyhasínajících životů Laneganových blízkých.
Šimon Žáček 24.11.2024
Zdánlivě banální příběh Anory skrývá krásy i ošklivosti chybujících lidí ve stále více matoucím světě.
redakce 22.11.2024
Do ouška od Animal Music – podzimní edice.
Jakub Veselý 21.11.2024
Inšpiráciami sa Templeman netají, na R&B a soulových prvkoch sa podpísala hudba Stevieho Wondera a Princea, indie rock s jemnou psychedéliou pripomínajú Tame Impala alebo MGMT.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.