Foto: Anet Jursová | Galerie | 31.03.2024
Bylo to téměř na týden přesně, co Annet X vystoupila v ostravském Barráku, tenkrát ještě s Radimem. Po roce se toho změnilo hodně. Klub zůstal stejný, ale vlastně úplně jiný, v jiné poloze, v jiné výšce a s jiným partnerem přijela i Aneta Charitonova.
Barrák opustil Havlíčkovo nábřeží loni v květnu a člověk by si říkal, jak chytrý tah to je, když i přespolní vidí, že to místo takhle dobře, účelně i frekventovaně nevypadalo od samých devadesátek. Dock, Provoz, téměř uzavřená ulice, osvětlené nábřeží, kulturní zóna. Paradoxně přesunem do Přívozu získal nejednu přidanou hodnotu, od nedalekých tramvajových rozjezdů, blízkého Hlaváku až po možnost parkování. A hlavně samotnou destinaci, bývalou sokolovnu. Jeden by nevěřil, že se něco takového ještě v Ostravě najde, a nový nájemce velmi dobře vytušil možnosti členitého a poměrně rozlehlého prostoru. Velký sál, hospoda s menší stagí, chodby, kuřárna, zahrada. Tady můžete dělat metalový festival i „tuctovou trapovou produkci“, jak se kdekomu brká, když slyší placatou hajtku.
Nebezpečí klasického sálu pro tisíc lidí s ochozy a vyšším podiem je v tom, že pokud nepřijde dost lidí, je to hrozně vidět. To hrozilo ještě půlhodinu před začátkem, kdy se omladina pošťuchovala na snaživé duo Stany & Deynyel, které jelo romantický pop-rapík. Pak sice nebylo plno, ale lidí bylo oproti minulému roku násobně více, generačně napříč. Intro Zavři oči jako by bylo psané přímo jako otvírák live setu. NobodyListen vysazený ještě o něco výš za strojkama, Annet X tančící pod ním, za ním, vedle něj a tak nějak i nad ním. Nad nám všema. Její nástup provázelo pištění a další jurodivý aplaus, následovala performance kombinující pěvecké a taneční vystoupení s prvky varieté, kabaretu a striptýzu. Metat přemety na podvazkové šňůrce lascivnosti je těžká disciplína, ještě těžší je u toho přesvědčovat, že v prvé řadě jde o zpěv, že nic tu není „jen jako“, jen jako samolibý doplněk sebevědomé dominy.
Letmé dotyky, polibky protagonistů byly stejně tak spočítané jako náhodné, tracky jako Noční kontakt nebo Dotkni se mě provází tohle choreo naprosto přirozeně. Annet X ovládá schopnost pohybovat se účelně, efektivně i efektně, oslovovat publikum bez halekavých hajpovaček, dávat na odiv suverénní zpěv, kterému je do jisté míry jedno, jestli se pohybuje mezi oldschoolovými groovy, trapshitovým tlaskáním nebo tučnějšími houseovými beaty. Celkový výraz je odzbrojující a svým způsobem vlastně minimalistický. Problém s featuringy tak ani žádný nebyl, protože i kdyby nezazněl Nik Tendův vokál v songu Taksemitolíbí, bude vám to jedno. Starší skladby se nijak nevydělovaly od těch nových, set byl tak organický, jak nenápadný zůstával NobodyListen v roli pokladače dancefloorových krytin. Byl syrový, měkký i jako houba reagující na okolní milieu, zatímco Annet X působila jako vodní živel všude kolem. Odezva byla s každým dalším trackem extatičtější, set zase příliš krátký, navzdory přídavku. „Nikdo mi nemůže říct, že jsem mu nedala dost…“ (C. K.)
Samuel Alexander 21.11.2024
Postpunková cumgirl8 sa vrátila do Holandska ako skupina, ktorej treba venovať pozornosť.
Zuzana Valešová 21.11.2024
Jeden klavír uprostred pódia rozlievajúci sa do celého priestoru Rudolfína.
Adéla Michalčíková 21.11.2024
Milovat s hudbou.
Jaromír Krátký 20.11.2024
Kostel je kostel. Má svoje akustická specifika, která jsou pro lidi jako Ivy Z nebo Tomáš J. holý jako stvořená.
Mária Karľaková 20.11.2024
Zatvoriť oči. Ponoriť sa hlbšie.
Mária Karľaková 20.11.2024
Denis ma krásne sáčko a každý tón na duši bolí. Viktor Ori pokrstil svoj sólový album
Tomáš Gajdičiar 19.11.2024
Inštrumentál, ktorý zachránil večer poznačený zrušenými koncertami.
Jan Svora 19.11.2024
Blues Alive - tři dny nabité spoustou skvělé hudby.
Jakub Václavek 19.11.2024
Minikoncert britských Ist Ist v pražském Klubu Varšava.
Filip Taufer 19.11.2024
Tři sonické meditace v Atriu Žižkov.