redakce | Zprávy / Nové desky | 29.09.2016
Projekt Jupiter 08 - Archeology of Slavic Electronic Sound si na svá ramena naložil neobvyklé břemeno v podobě představování a propagování projektů minulých hudebních generací, které ve své době vykazovaly kvalitu, avšak z politických důvodů neměla možnost expendovat za hranice směrem na Západ. Svůj respekt k tehdejším umělcům projevuje prezentací jejich projektů, které interaguje s počiny dnešních hudebníků. Cílem však nemá být návrat nebo prolnutí obou období, ale rozvoj tradice elektronické hudby, která je často nešťastně spojována s "marasmem spartakidání doby".
Výsledkem spolupráce hudebního labelu Endless Illusion a grafického designera Jana Horčíka (Heavyweight) je první LP legendární kapely z 80. let Omnibus, které právě vychází v podobě dvou-vinylu. Jeho vydání doprovází i magazín, jehož náplní je exkluzivní rozhovor se zakladatelem kapely, Jardou Zajptem. Druhý rozhovor poskytl zástupce současné tuzemské scény DJ Whydie?, známý především jako tvůrce hudebních akcí zaměřujících se na žánry wave/synth (RARE).
Skupinu Omnibus založil Jarda Zajpt s Petrem Dikanem v roce 1979. Byli spolužáci na Elektrotechnické průmyslovce a tak jim elektronika byla velmi blízká. Dikan postupně sestrojil několik zvukových zařízení (klávesy Šílený Fridrich a generátor VSD), které obsluhoval při natáčení, ale i na koncertech. Zajpt, který byl v té době výrazně ovlivněn tvorbou Briana Ena a Roberta Frippa z King Crimson, hrál na kytary s použitím různých efektů, přednatočených pásků, jednoho a více propojených magnetofonů. V letech 1980 - 1982 vznikla první deska Israels. O pár let později (1985) vznikla skupina Rhythmus, která existovala od podzimu 1984 do jara 1986. Zajpt vyměnil kytaru za klávesy a do skupiny přišel Pavel Zvolenský, který programoval a obsluhoval automatické bicí. Trio doplnil Martin Bauer na basovou kytaru.
Vinyl je možné objednávat už nyní na e-shopech Juno Records, Clone.nl, deejay.de, aj. Magazín bude k dispozici na vybraných místech v Praze a webu www.endless-illusion.com.
redakce 22.11.2024
Desku propojuje tématická linka vyhlížení nějakého bodu zlomu, který už přece jistě musí nutně nastat - jak v lokálním, osobním, tak i celosvětovém měřítku.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.