redakce | Zprávy / Nové desky | 29.01.2020
Brno a vlastně celá česká alternativní hudební scéna dostala do žil pořádnou transfuzi divoké krve. Nová kapela neznamená nutně nové tváře. Aleš Gajdošík, kytarista a zpěvák z De Mood a Ette Enaka, doplněný Tomášem Hrubanem a Davidem Mikešem z VOODOOYOUDO a baskytaristkou Vendulou Pukyšovou z postpunkových ‘youngsters‘ sinks, to jsou Bare Escape. Není čas se s tím zbytečně párat, debutovou desku In a Flash s osmi věcmi nahráli naživo v Babicích, odkud Aleš pochází, za pomoci zkušeného Rhyse Braddocka na konci listopadu loňského roku a na konci ledna už kapela hraje koncerty a album je venku v digitální podobě, přičemž vinyl vyjde zanedlouho na nově vzniklém labelu Kabinet Records.
Průnik několika různých hudebních přístupů, které si každý z členů do Bare Escape přinesl, je vzácně konzistentní, na nic si nehraje a nedívá se ani tak moc dopředu, jako spíš zpátky. Asi nejvíc je znát rukopis Aleše Gajdošíka, jehož specifická, velmi intuitivní, přesto přesná kytarová hra je inspirovaná hlavně americkou indie, emo a hardcore scénou konce devadesátých let, kapelami jako Unwound, The Van Pelt, Enon, Nine Days Wonder, Jets To Brasil, Pinback, Policy of Three, Karate, Sparta nebo At the Drive-In. Z posledně jmenovaných si přináší kromě melodických linek, změti delayů, up beat rytmů, syrovosti a hypnotické tanečnosti i zpěv, který osciluje mezi deklamováním, melodickými pasážemi i emotivním shoutingem. Sny versus noční můry.
„In a Flash má v sobě všechno - hořkost, potlačovaný hněv, radost, melancholii i jedovatost. Bare Escape vás zkrátka vezmou na výlet do dob, kdy jste si za poslední peníze s radostí kupovali vinyly svých oblíbených kapel, donekonečna je poslouchali, chodili na koncerty, protože jste bez nich nemohli být a hudba dávala vašim životům důležitý rozměr, bez kterého jste si svojí existenci nedovedli ani představit. Do dob, kdy hudba byla čirá radost a lemovala všechny vaše životní události a situace. Do dob, kdy hudba dávala smysl. S Bare Escape bude dávat znovu,“ píše o kapele Kay Buriánek (F V T V R E, Sunshine)
redakce 24.11.2024
Petra Mazocha a Jiřího Libánského spojuje piano, obrazotvornost a touha nechat hudbu svobodně promlouvat.
redakce 24.11.2024
Nahrávka sa nesie zväčša v pomalšom tempe, má popovú štruktúru, ale ozvú sa občas aj džezové ši swingové vplyvy.
redakce 22.11.2024
Desku propojuje tématická linka vyhlížení nějakého bodu zlomu, který už přece jistě musí nutně nastat - jak v lokálním, osobním, tak i celosvětovém měřítku.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.