Martin Řezníček | Články / Reporty | 17.04.2016
Středeční večer ve strahovské Sedmičce byl ve znamení kočkopsích kombinací. Akci spoluorganizovaly dva studentské festivaly – to, pravda, nikoho nepřekvapí. Kooperace bubeníka známého hlavně z punkových kapel a rappera, dřívě nadějného fotbalisty, je už silnější kafe. Ale bývalí metalisti hrající dubstep? Nezbývá, než koukat z okna, kdy začnou pršet sledi.
Jako první (nikoliv však v roli předskokana) vystoupili dubstepopví metalisti – kapela 3logit. Tato čtveřice má sice klasické složení zpěv, kytara, basa, bicí, tady ale konformita končí. Veškerý zvuk je online zpracováván počítačem, takže nemodulované nástroje zaslechneme jen málokdy. V kombinaci s dubstepovými synťáky vzniká dost neotřelý sound, který je heavy a zároveň melodický. Naživo 3logit neztrácí nic ze své přitažlivosti, a navíc přidávají porci taneční energie a vizuální prvek, kterým jsou efektní flourescentní retrooblečky.
Zbytek večera vyplnil rapper Neny s bubeníkem Lukášem Vincourem z Pipes & Pints. Nepočítame-li přednášky na školách (program Najdi svou cestu), šlo o první společné vystoupení dvojice, na jeho kvalitě to však nebylo moc znát. Jediné, co bych vytkl, je to, že podkres pouštěný z laptopu obsahoval i nahrané bicí, takže byla i slyšet sebemenší nepřesnost. Zkušený Vincour se ale nelehkého úkolu zhostil s grácií. Neny byl lehce na rozpacích ze skromné návštěvy, přesto nic nevypouštěl a podal dobrý výkon. Chvíli rapoval, chvíli skoro zpíval, vystupoval jako drzej fracek i zkušený vypravěč příběhů v jednom. Díky tomu ani chvíli nenudil, i když je pravda, že mezi písněmi párkrát zavládlo krátké ticho. Flow tedy bez výhrad, jen show to chce dotáhnout.
Set byl poskládaný výhradně z písní z debutové alba Deja Vu, které vyšlo v dubnu. To je textově i hudebně zajímavé, i když nikterak revoluční. Rozmanité tracky pochází od různých producentů, autorem všech textů je Neny. Při psaní se inspiroval svými životními příběhy, takže není těžké se s nimi ztotožnit, a to zejména pro lidi pod třicet. Vše působí autenticky a upřímně stejně jako Nenyho živá performance.
Neny + Lukáš Vincour, 3logit
14. 4. 2016, Klub 007
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.