Jan Hocek | Články / Profily | 14.01.2014
„Mým celoživotním snem je stát se profesionální zpěvačkou, miluju hudbu a toužím hudbou žít. Naučila jsem se milovat životní výzvy. Zůstat kreativní a jít dál!“ Tato slova den co den vyslovuje spousta dívek, alespoň první část určitě. Cesta ke slávě, respektive k úspěchu (ať už si pod tím představujeme cokoli), je však různá. A málokdy přímočará. A když už, tak trvání mnohdy jepičího. Ale Lindsay Meredith na sobě vytrvale a tvrdě pracuje, hodlá přesvědčit kvalitní hudbou, svou hudbou, hudbou ze sebe. A netlačí na pilu. Věří si.
Lindsay Meredith je nadějná zpěvačka, kytaristka a písničkářka z amerického Denveru. Odmalička do sebe nasávala nejrůznější hudbu, od lidové až po rockovou, odborné pěvecké vzdělání získala usilovným čtyřletým studiem (2004 – 2008) u slovutné Mary Ann Kehler. Její sytý mezzosoprán získal čistý rozsah tří oktáv. Na počátku roku 2012 založila kapelu Lost Caravan, která nejdříve hrála v jedné malé denverské kavárně a postupem času se vypracovala na post vyhledávané festivalové skupiny. A v loňském prosinci se dostali do finále prestižní soutěže nezávislého umění Denver RAWards jako Hudebník roku 2013.
Lost Caravan tvoří vedle kapelnice a autorky všech písní Lindsay Meredith ještě sólový kytarista Nick Einterz, basista Owen Tharp a bubeník Jared Forqueran. Jejich hudbu charakterizuje Meredith jako „gypsy-rock“, zatímco jeden renomovaný kritik se zmiňuje o „spojení Gwen Stefani s Rodrigo y Gabriela“. Každopádně písně Lost Caravan nezapřou výrazný vliv pop-rocku, folku, country a gypsy-swingu. To vše lze slyšet na jejich prvním CD, jež vyšlo v loňském roce – jde o pětitrackové EP You Don’t Know Me, přičemž titulní píseň je ve dvou verzích, rockové a gypsy-swingové. Jazzovější podobu kapely představuje píseň Monsieur Joli, countryově květnaté housle zdobí chytlavě melodickou Go, ve skladbě Oh Yeah zní výrazná mandolína, přesto je to víc rock než bluegrass nebo folk. Ostatně, posuďte sami.
Letošní rok jim otevře dveře studií konečně dokořán, Lindsay Meredith s Lost Caravan budou natáčet plnohodnotné album...
Jan Krejča 05.08.2024
Nepotlačovat emoce, touhy, ani chuť po zvukové dekonstrukci. Ve středu společně s Lakoon v Bike_Jesus.
Jiří Moravčík 08.07.2024
Tak jak ho podle něho Pánbůh umístil do nepatřičného těla, je mu těsné i flamenco a než by se jeho pravidly nechal omezovat, identifikuje se jako ex-flamenco. Letos na Colour…
Jan Krejča 29.06.2024
Každá osobnost bývá potomkem svého díla, každá osobnost bývá poměřována silou charizmatu. Ne každá však dosáhne ideální kumulace zkušenosti, přehledu a nadčasového přístupu v pozdějším věku.
redakce 22.03.2024
Hutné a pestré taneční rytmy doplňuje industriální produkce i jasně psychedelické poselství, daleko nejsou karibští experimentátoři a rukodělná elektronika Nyege Nyege.
redakce 21.03.2024
Projekt, za kterým stojí někdejší srbský kulturní publicista, bývalý člen noiserockové kapely Klopka za pionira a dua Pamba Vladimir Lenhart.
redakce 20.03.2024
Její rýmy vždy krájející správný beat s precizností skalpelu jsou jedním z nejvýraznějších exportních produktů Hakuna Kulala po boku dalších raperek jako MC Yallah.
redakce 20.03.2024
Pětice pokračuje v ADHD produkci scény okolo klubu Windmill (Black Midi, Squid), tamní kapely se nerozpakují mixovat téměř cokoli, co projde kolem nich.
redakce 19.03.2024
Fenomén anatolské psychedelie pronikl do širších kruhů před více než dekádou, skupiny jako Baba Zula jej prosadily mezi hudební fajnšmekry.
redakce 18.03.2024
Jejich improvizovaný, konfrontační způsob hraní v propojení s mluveným slovem je zbaven jakékoliv abstrakce a místo toho volí formu jasného, ritualistického apelu plného hněvu.
redakce 18.03.2024
Za jemnými elementy R&B, jazzu a neosoulu nasátými něžností a křehkostí na míru Lauryn Hill se skrývá prosté motto „be free. be kind“.