loomerar | Články / Reporty | 02.12.2014
Set it Off? Let’s chill this fucker! V reakci na novou politiku Creepy Teepee vás informuji, co se skrývá pod pojmem Winter edition se značkou Creepy Teepee. Většina zúčastněných projektů nabídla vzpomínání na léto skrz mříže Abletonu. A další minulá léta a další roční období. Neon Indian v MeetFactory, který zněl jako Prince. XXYYXX pro sto lidí v Potrvá. Washed Out ve znělce seriálu Portlandia. Purity Ring v reklamě na sweat-e-shop www.very.co.uk. Po přeskočení reklamy následuje statický klip ODESZA s fotobankovou striptérkou v oparu, který rozhodně není #nofilter.
Hudební přehlídka na klíč s názvem Set It Off k nám dorazila chudší, než bylo původně oznámeno, např. footworker z internetového ghetta DJ Paypal uvízl někde v terminálu. Po demisi Podnik crew z Podniku se místo konání přesunulo do Kulturního centra VýLetná. Přes léto svépomocně uklizená a upravená prvorepubliková dřevostavba tenisového klubu od Bohumíra Kozáka (jeho domu na Václaváku se chopili lidé s úplně jinou karmou) s přilehlou normalizační „víceúčelovou“ halou byla po několika drumbácových akcích konečně naplněna ucelenějším programem. Pardon, přehlídkou. Přívětivý lineup putovní výstavy přišli odškrtávat rodinní voliči Prahy 7 Sobě, prvovoliči, kteří tu jindy jezdí na skejtu, i ti, jejichž volbou byla a budou trika prodávaná i ten večer na baru – old school 23 biohazard crew. Z diskuze o propustnosti Éteru i Josef Sedloň.
To samo o sobě zavání nečasovou elektronikou. Velkomdrink Blue Hawaii byl protřepán Alexem Cowanem, který vede label Arbutus. Kdo čekal showcase nejhřejivějších písniček (na Arbutus vydává s BRAIDS jeho spoluhráčka z Blue Hawaii, taky Sean Nicholas Savage nebo Doldrums), byl zklamán. Montrealský balič ukázal alternativní (bez Oasis a Dido) verzi soundtracku k Dolanově Mami! – kdyby si postavy z filmu na white trash třídu jen hrály. VýLetná, doposud zvyklá na beaty lámané přes miléniové koleno, dostala naloženo internacionalizované rytmy současné Afriky, 90’s gangsta rap i nejrůznější chicagské obkročáky. Ačkoli šlo o DJ set a nejsem zrovna follower Arcade Fire, v porovnání s Blue Hawaii DJ setem byl příspěvek Lindsay Lowend live jen co se týká mimického svalstva. Pod pódiem to ubíhalo stejně utěšeně jako na displeji, což ložnicový pouštěč kvitoval výrazy, jako by právě čerstvě odkliknul předplatné na Netflixu.
Cesta po srsti vrcholila selfmademanskou elektronickou dvojicí ODESZA, z nichž ten víc #nofilter na začátek setu překvapivě oznámil, že hrají „divnou“ hudbu. Pravda, akai kontroler pod jeho rukama je „divně“ sklopený dopředu, jako laptop, když vám Jančura nepřidělí dost prostoru. Jinak je vše, jak to známe z denního snění. Když zrovna není čím rozházet kostru tracku reprezentovanou svitem gombíků, je potřeba přiložit do přistaveného kotle či drumpadu, Slow Magic ví své. Chillwavové palivo/řezivo hoří a zase zhasíná s každým zpožděným kopákem. Beatová 808 pila by potřebovala víc „rozvést“, tedy ohnout od sebe, jako to v reálném čase předvedl brightonský beatmaker Ambassadeur. Jednomu Sad boyovi by se najednou zastesklo, že na pražském Set It Off nepřistál původně oznámený producent Yung Gud. Co zbylo? „Let’s get weird with us.“ Kdyby ODESZA infiltrovali Grammy, Rejžek by „weird“ blahosklonně přeložil jako „ulítlé. Venku zatím dohoříval oheň v barelech.
Zapovězené (zapomenuté?) slovo viselo v chladném vzduchu. Zaklínadlo „Chillwave“ nepřímo verbálně připomenul jen frontman seattleských Craft Spells svým nevtíravým, neadresným doporučením: „Let’s chill this fucker.“
Set it Off
27. 11. 2014, Kulturní centrum VýLetná, Praha
foto © Kristyna Sehrezada
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.