mArcElkrIz | Články / Profily | 07.12.2013
Středem vesmíru je rock & roll! A v tom kurevsky velkým nablejskaným sále tahá za nitky Lux Interior s Poison Ivy kolem pasu. Sluncem jest nažhavená změť vytavených lamp a svatozáře humbuckerů vyznačují cestu po zemi plné pitoreskních postaviček a fatálních bytostí. Ale bacha na klavír z pekelného svatebního obřadu. Ten týpek za ním drtí v zubech projektil a šklebí se jak Jerry Lee. Všechno se blyští a žhne. Youpi, youpi, yeah, voe!!!
Točí se to tu, láme v kolenou a vrtí zadky. Valí se jedna motorově výbušná pecka za druhou – It's Gotta Be About Me (nástup jak řemen, záseky, valivej klavír, uřvaný hambáče), Never Let You Go (překrásnej kvapík s hlasem havrana snícího o řevu motorové pily), 7 Times Around the Sun (špinavej bílej městskej gospel s rytmikou a klavírem) a Where Da Money Go? (sedmdesátkové cool dirty flitry). Prsa lezou z oken taxíků i škol, boty jsou pevnější než protipovodňová hráz a černá košile budiž obšita stříbrnou měsíční nití. Zvolníme a držíme se ve stínu a pokud možno při zdi, jinak nám to vyrve srdce z těla – plíživě silná Chain Gang a naprosto úžasná In And Out of Harm’s Way s cvrlikajícím motivem klavíru, chřestýším chřestěním a závěrečnou sborovou mantrou. Jóóó, ách – do klenotnice, rakve i rozkroku.
A jede se dál ve velkém stylu – Catastrophe. Little Richard se kroutí s novým kloubním implantátem, hroutící se elektrická kytara od Sonic Youth mu váže kravatu a garážový odér klátí sousedovic dvojčata. Cigára a další láhve, komíny prázdnejch továren před vycházejícím sluncem a kolem jazyku změť cizích vlasů. Eagle Eye Ball. Spalující blues, krásné a kyselé, plující několik decimetrů nad rozpálenou podlahou. V zrcadle se neuvidíš. Škvára, krev a líh. Lux Interior s Poison Ivy zapalují nablejskanej sál a nabádají The Jim Jones Revue ke vstupu. Konec je neodvratný. Klavír a hlas. Midnight Oceans & The Savage Heart. Snad né dojemné ádyjé...? Spíš hořkosladký škleb... a replay, dámy a pánové!
Jan Krejča 05.08.2024
Nepotlačovat emoce, touhy, ani chuť po zvukové dekonstrukci. Ve středu společně s Lakoon v Bike_Jesus.
Jiří Moravčík 08.07.2024
Tak jak ho podle něho Pánbůh umístil do nepatřičného těla, je mu těsné i flamenco a než by se jeho pravidly nechal omezovat, identifikuje se jako ex-flamenco. Letos na Colour…
Jan Krejča 29.06.2024
Každá osobnost bývá potomkem svého díla, každá osobnost bývá poměřována silou charizmatu. Ne každá však dosáhne ideální kumulace zkušenosti, přehledu a nadčasového přístupu v pozdějším věku.
redakce 22.03.2024
Hutné a pestré taneční rytmy doplňuje industriální produkce i jasně psychedelické poselství, daleko nejsou karibští experimentátoři a rukodělná elektronika Nyege Nyege.
redakce 21.03.2024
Projekt, za kterým stojí někdejší srbský kulturní publicista, bývalý člen noiserockové kapely Klopka za pionira a dua Pamba Vladimir Lenhart.
redakce 20.03.2024
Její rýmy vždy krájející správný beat s precizností skalpelu jsou jedním z nejvýraznějších exportních produktů Hakuna Kulala po boku dalších raperek jako MC Yallah.
redakce 20.03.2024
Pětice pokračuje v ADHD produkci scény okolo klubu Windmill (Black Midi, Squid), tamní kapely se nerozpakují mixovat téměř cokoli, co projde kolem nich.
redakce 19.03.2024
Fenomén anatolské psychedelie pronikl do širších kruhů před více než dekádou, skupiny jako Baba Zula jej prosadily mezi hudební fajnšmekry.
redakce 18.03.2024
Jejich improvizovaný, konfrontační způsob hraní v propojení s mluveným slovem je zbaven jakékoliv abstrakce a místo toho volí formu jasného, ritualistického apelu plného hněvu.
redakce 18.03.2024
Za jemnými elementy R&B, jazzu a neosoulu nasátými něžností a křehkostí na míru Lauryn Hill se skrývá prosté motto „be free. be kind“.