Zprávy / Nové desky

Holy Fanda & the Reverends na konci cesty

Holy Fanda & the Reverends na konci cesty

redakce | Zprávy / Nové desky | 28.02.2016

Dvoučlenná kapela sídlící v Praze vydala na konci roku 2015 debutové album nazvané Konec cesty, které sama charakterizuje stylem urban-hillbilly a hardcore-americana. Na nahrávce se výrazně podíleli výjimeční hosté jako Jarda Svoboda z kapely Traband či chicagský trumpetista Tommy Levecchia. Vydání následoval křest desky, 25. 2. v Café V lese, a čeká vás i řada koncertů, kde budete mít možnost slyšet kapelu v plné sestavě se všemi muzikanty z nahrávky.

"Na půli cesty mezi Prahou a Amerikou, Letnou a Žižkovem. Klopotavý bendžo dávno zapomenutých časů i taneční beaty s dusáním starýho kufru. Kvílející elektrika i dada trumpetový plochy. Mocný zvuk harmonia, kterej obrací tvý oči k nebi, a temný bručivý hloubky, který tě strhnou dolů do hlubin. Příběhy ztracence, výpověď zoufalýho vyděděnce a jemnej dotyk tý nejposlednější naděje k tomu." Rodák ze San Franciska bubeník Nick Jennings a pražský kytarista Fanda Holý, kteří tvoří jádro uskupení, se poprvé setkali v řadách cow-punkových The Tower of Dudes. Jejich spolupráci pak završilo měsíční turné po západě Spojených států. Po návratu do ČR začali formovat úspornou kapelu mísící prvky old-time hudby Apalačských hor, rokenrolu, temných alt-countryových ploch, ale i punku a taneční hudby.


Debut Konec cesty vznikal v průběhu let 2014 a 2015 a obsahuje 7 písní, jejichž autorem je Fanda Holý. Zvuk alba určuje řada nástrojů, jež se střídají v rukou obou multiinstrumentalistů (minimalistická bicí souprava z futrálu od kytary a tamburíny, kterou Nick Jennigs často obsluhuje zároveň s bendžem nebo basou a další strunné nástroje či foukací harmoniky Fandy Holého), a pak instrumenty hostů, kteří byli přizváni k nahrávání: Jarda Svoboda, jenž na desku nahrál harmonium, a trumpetisté Tommy Levecchia a Jakub Schmid.

Nahrávalo se v domácích podmínkách zúčastněných muzikantů a ve studiu Vojty Nohy. Důležitým krokem bylo svěření mixu Ondřeji Ježkovi (Jámor studio), který odvedl skvělou práci, jejímž logickým vyústěním byl master v produkci dublinského studia Gargle & Expel. Album na CD vydal label Polí5, v plné kvalitě je ke stažení na bandcampu. Cover vytvořil Martin Hůla z Carton Clan.

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Mazoch & Libánský uvádí Session SH01

redakce 24.11.2024

Petra Mazocha a Jiřího Libánského spojuje piano, obrazotvornost a touha nechat hudbu svobodně promlouvat.

Vojtik vydáva Messiash IX

redakce 24.11.2024

Nahrávka sa nesie zväčša v pomalšom tempe, má popovú štruktúru, ale ozvú sa občas aj džezové ši swingové vplyvy.

Toyota Vangelis, Wierdsky a kolektiv vydávájí k-popovou desku

redakce 22.11.2024

Desku propojuje tématická linka vyhlížení nějakého bodu zlomu, který už přece jistě musí nutně nastat - jak v lokálním, osobním, tak i celosvětovém měřítku.

Whithe vydáva debutový album

redakce 21.11.2024

Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.

Giudi debutuje albem Chemical Wedding

redakce 20.11.2024

Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.

Drť vydávají Drôtenky

redakce 19.11.2024

Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.

Ghost of You vydávají Eyes Shut

redakce 18.11.2024

Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.

Nový album Mammatus Sisy Fehér

redakce 17.11.2024

Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.

Michal Němec slaví společným albem Jablkoně a Krajiny Ró

redakce 12.11.2024

Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.

Škrábanice Michala Rataje a Jaromíra Typlta

redakce 10.11.2024

Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace