Foto: Jiří Přivřel | Galerie | 08.11.2024
Muzeum umění Olomouc ve spolupráci s Fakultní nemocnicí nedávno zpřístupnilo bývalou špitální uhelnu od architekta Bedřicha Rozehnala. Postindustriální prostor překvapivě skýtá výbornou akustiku, což komorním koncertem dokázali Ian Mikyska s Lucií Vítkovou. Mikyska tóny violy da gamba nezřídka moduluje efekty, jindy nechává vyznít její čistý zvuk. Od sotva slyšitelného po hutný drone. Pizzicato i smyčcem. Akordeonistka Vítková pak na základě participativní grafické partitury skladby Water Vision zapojí všechny přítomné. Terapeutický potenciál současného umění byl naplněn beze zbytku.
Tomáš Gajdičiar 06.11.2024
Poodhrnutý závoj medzi svetom živých a mŕtvych.
Tomáš Gajdičiar 05.11.2024
Česká bludička a takmer súkromný koncert.
Zuzana Valešová 05.11.2024
Moor Mother odstavila z prevádzky.
Ivan Beneš 05.11.2024
Ocitli jsme se na pouti vesmírem, v ponorce hluboko v oceánu, v Japonsku, ve skalách jiné planety...
Tyn Týna 05.11.2024
Premiéra skladby ze čtvrttónů ve Dvořákovce, kde dirigoval i on sám, Karel Ančerl.
Anna Baštýřová 04.11.2024
Předkoncert festivalu Alternativa v Trojském zámku.
Zuzana Valešová 04.11.2024
Večer všetkých svätých rozoznelo steny zrekonštruovaného barokového kostola izraelské jazzové trio Shalosh.
Tomáš Gajdičiar 04.11.2024
Metalcoreový zážitok, kde sa podlaha len tak nešetrila.
Jakub Koumar 03.11.2024
Najednou ticho.
Ivan Beneš 03.11.2024
Tento koncert byl pro mě jedním z největších hudebních zážitků, nejenom letošních.